نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمائی

رابط سامانه مودیان

لوگو طلوع پدیده
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

نحوه خرید سهام در بورس + آموزش گام به گام  

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

نحوه خرید سهام در بورس + آموزش گام به گام  

 

آشنایی با نحوه خرید سهام در بورس برای آن دسته از افرادی که مایل به سرمایه گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار هستند، بسیار اهمیت دارد. در حال حاضر بازار بورس و اوراق بهادار یکی از مراکز معاملات عمومی و یک مکان برای سرمایه گذاری دارای گردش مالی بسیار زیاد می باشد. از این رو بورس برای بسیاری از افراد یک بازار جذاب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

از آنجایی که آشنایی با نحوه خرید سهام در بورس برای آن دسته از افرادی که می خواهند در این بازار سرمایه گذاری نمایند، امری ضروری می باشد، در ادامه مطالبی در ارتباط با این بازار و همچنین نحوه سرمایه گذاری در آن ارائه خواهیم کرد. پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

 اهداف فعالیت در بازار بورس

👈همه افرادی که به دنبال افزایش میزان سرمایه خود هستند، به دنبال یک از بازار مطمئن برای سرمایه گذاری می باشند. افراد بسیاری برای افزایش سرمایه خود فرصت های مالی مناسبی را جستجو می کنند تا بتوانند از تأثیر کاهش ارزش پول و کیفیت زندگی خود در امان باشند.

👈بورس در تمام نقاط دنیا یک ابزار جذاب برای حفظ رفاه اقتصادی است و شما می توانید بهره بردن از این بازار پیامدهای کاهش ارزش پول را به حداقل برسانید. اما افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند، قبل از هر چیز باید با نحوه خرید سهام در بورس آشنا باشند تا بتوانند خرید و فروش موفقیت آمیزی داشته باشند از این رو در ادامه نکاتی را در ارتباط با نحوه خرید سهام در بورس به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

اهداف فعالیت در بازار بورس
اهداف فعالیت در بازار بورس

خرید سهام در بورس چگونه است؟

👈افرادی که مایل به خریداری سهام در بازار بورس هستند، قبل از هر چیز باید با آموزش گام به گام خرید سهام در بورس آشنا باشند. با انجام این مراحل می توانید وارد بازار بورس شوید و معاملات خود را در زمان و شرایط مناسب انجام دهید. توجه داشته باشید قبل از هر چیز باید مدارک لازم برای ثبت نام و دریافت کد بورسی را آماده کنید. نحوه خرید سهام در بورس به شرح زیر است:

✔️ثبت نام در سامانه سجام

👈برای خرید سهام در بورس در اولین مرحله باید وارد سامانه سجام شوید. سامانه سجام، سامانه جمع آوری اطلاعات مشتریان و تکمیل سوابق معاملاتی آنها می باشد. برای اسم نویسی در سامانه سجام باید به پایگاه اینترنتی www.sejam.ir مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، مراحل اسم نویسی را انجام دهید. در حال حاضر کارگزاری های شناخته شده امکان اسم نویسی همزمان در کارگزاری و سامانه سجام را برای معامله گران فراهم نموده اند.

 

برای اطلاع از نحوه فروش سهام عدالت، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

 

✔️دریافت کد بورسی

👈در آموزش نحوه خرید سهام در بورس، یکی از مهمترین مراحل دریافت کد بورسی است که جز گام های ابتدایی در فرایند خریداری سهام می باشد. کد بورسی دریافت شناسه یکتایی است که برای متمایز ساختن سهام از یکدیگر تعریف شده است. شما پس از دریافت کد بورسی می توانید به حساب کارگزاری خود وارد شوید و خرید سهام را انجام دهید. اما بهتر است قبل از این کار حساب خود را شارژ نمایید.

✔️ مرحله واریز پول به حساب کارگزاری

👈در مرحله بعد، شما باید وجه خود را به حساب کارگزاری مورد نظر واریز نمایید. انتقال وجه و شارژ حساب برای خریداران سهام در بورس در بسیاری از کارگزاری ها بسیار شبیه به خرید آنلاین است. مثلا در کارگزاری آگاه برای پرداخت شتابی باید به منوی درخواست در سامانه معاملات وارد شده و زبانه “پرداخت شتاب” را انتخاب نمایید. در صفحه بانکی باز شده اطلاعات کارت بانکی خود را ثبت کنید و پس از تایید، وجه مورد نظر به حساب آنلاین شما واریز خواهد شد.

👈 اگر برای تکمیل حساب نزد کارگزاری به صورت حضوری به بانک مراجعه کرده باشید، برای ثبت مشخصات فیش واریزی باید در زبانه “اعلامیه واریز وجه” روی علامت + کلیک کنید و سپس قسمت های خالی فرم را تکمیل کرده و فیش واریز بانکی را به فرم الصاق کنید. در آخر نیز  بر روی دکمه ذخیره کلیک نمایید. اطلاعات فیش واریز بانکی به کارگزاری فرستاده می شود و بعد از وارسی پول به حساب شما واریز خواهد شد.

 

شرایط خرید سهام در بورس
شرایط خرید سهام در بورس

 

✔️یافتن نماد بورسی و ثبت کردن سفارش خرید

👈معاملات سهام در روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح الی 12:30 صورت می‌گیرد. در روزهای پنج ‌شنبه، جمعه و روزهای تعطیل امکان خرید و فروش وجود ندارد. ساعت ۸:۴۵ تا ۹ صبح، ۱۵ دقیقه ابتدایی زمان پیش گشایش معاملات به شمار می‌ رود. در ۵ دقیقه پایانی زمان پیش گشایش بازار امکان هرگونه حذف یا ویرایش سفارش وجود ندارد.

👈پس از ساعت ۹ معاملات آغاز می‌شود و سفارشات خرید و فروش با یکدیگر مبادله می‌ شود. هنگام پیش گشایش معاملات، معامله گران می توانند با توجه به ساعت، به ویرایش، حذف یا ثبت سفارش های خود بپردازند. در هنگام پیش گشایش، سفارش خود را جهت خرید سهام در بورس ثبت نمایید. اگر سهام شما پرمتقاضی باشد، افرادی که در ابتدای صف قرار دارند، شانس بیشتری برای دریافت سهام خواهند داشت. معامله زمانی صورت می ‌گیرد که قیمت های خرید و فروش در سطح تقاضا و خرید با یکدیگر برابر باشند.

برای اطلاع از نحوه خرید خودرو در بورس کالا ، کلیک کنید.

 

✔️ثبت کردن سفارش و دریافت مبلغ حاصل از فروش سهام

👈برای برداشت وجه در کارگزاری های متفاوت، باید درخواست‌ های خود را به شکل متفاوتی ثبت کنید. مثلاً برای برداشت وجه در کارگزاری آگاه، باید به بخش درخواست ها در نرم افزار معاملاتی کارگزاری آگاه وارد شوید و بر روی گزینه تقاضا کلیک کنید و علامت + را انتخاب کنید.

👈پس از آن می توانید مبلغ مورد نظر خود را در کادر به مبلغ وارد کنید و حساب بانکی مورد نظر را از لیست موجود در قسمت حساب انتخاب نمایید. با کلیک روی گزینه ذخیره درخواست شما به عنوان کاربر در سامانه ثبت خواهد شد. در کارگزاری آگاه اگر درخواست وجه تا قبل از ساعت ۱۴ فرستاده شود، پول فردای آن روز به حساب شما واریز خواهد شد. اما چنانچه درخواست پس از ساعت ۱۴ واریز شود، واریز مبلغ دو روز به طول خواهد انجامید.

خرید سهام در بورس چگونه است؟
خرید سهام در بورس چگونه است؟

سخن آخر

خرید سهام در بورس که از راه های امن برای سرمایه گذاری می باشد. در حال حاضر بسیاری با نحوه خرید سهام در بورس آشنایی کامل ندارند. به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله چگونگی خرید سهام در این بازار را به طور مفصل توضیح دهیم.

در حال حاضر بسیاری از افراد بالاخص فعالان اقتصادی سعی می ‌کنند به جای سرمایه‌گذاری در سایر گزینه ها، به خرید سهام در بورس روی آورند. زیرا سود بیشتری از این طریق نصیب آنها می‌ شود و در بلند مدت عملکرد سایر انواع سرمایه گذاری مانند خرید سهام در بورس نمی باشد. چنانچه پس از مطالعه این مطلب در ارتباط با مراحل ارائه شده با نحوه خرید سهام در بورس سوال و ابهامی داشتید، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه طلوع پدیده تماس حاصل نمایید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

درباره نویسنــده
نویسنده
admin
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

جستجو کنید ...

محصولات جدید

8%
راه اندازی کسب و کار شخصی برای برنامه نویسان
تومان
1,100,000
1,200,000
آموزش Api نویسی با Nodejs
تومان
656,000
تست نفوذ با کالی لینوکس | PWK
تومان
80,000
آموزش NPM برای جاوا اسکریپت
تومان
4,560,000
آموزش کاربردی Vscode | مقدماتی تا پیشرفته
تومان
180,000
آموزش شبکه با گرایش امنیت
رایــگان
درخواست مشاوره مالیاتی
لوگو طلوع پدیده

پلن اقتصادی (15 دقیقه مشاوره تلفنی + 5 دقیقه رایگان)

پس از
ثبت درخواست مشاوره همکاران ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
درخواست مشاوره فروش نرم افزار
لوگو طلوع پدیده
پس از
ثبت درخواست مشاوره
با شما تماس می گیریم