نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمائی

رابط سامانه مودیان

لوگو طلوع پدیده
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

مالیات خودروهای لوکس

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

مالیات خودروهای لوکس

مالیات خودروهای لوکس چیست و چگونه باید آن را پرداخت کرد؟

مالیات خودورهای لوکس یکی از انواع مالیات های جدیدی است که در سال های اخیر قانون آن به تصویب رسیده است و اجرایی هم شده است. بر طبق این قانون آن دسته از مالکان که صاحب خودروهای لوکس هستند، می بایست درصدی از ارزش خودروی خود را به عنوان مالیات خودروهای لوکس به دولت پرداخت کنند. در ادامه این مقاله با طلوع پدیده همراه باشید تا با این مالیات بیشتر آشنا شوید. همچنین در بخش های بعدی برای شما از روش پرداخت مالیات خودروهای لوکس هم بیشتر خواهیم گفت. اما در قدم اول باید بدانید که کدام خودروها در دسته خودروهای لوکس قرار میگیرند و مالکان کدام خودروها موظف به پرداخت این مالیات هستند.

لازم به یادآوری است که مشاوران طلوع پدیده در کنار شما هستند تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن برای سوالات و مشکلات مالیاتی خود پاسخ مناسب بیابید. و اگر تمایل به دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص نرم افزار حسابداری طلوع پدیده می باشید سری به اینجا بزنید.

حال وقت آن رسیده است که سخن کوتاه کنیم و بپردازیم به بررسی مالیاتی که صاحبان خودروهای لوکس می بایست بپردازند.

مالیات خودروهای لوکس شامل کدام خودروها می شود؟

مالیات خودروهای لوکس شامل کدام خودروها می شود؟

بر طبق قانون، خودرویی لوکس به حساب می آید که قیمت آن از 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بیشتر باشد. بنابراین یک خبر خوب برای آن دسته از صاحبان خودرو که قیمت ماشین آنها از این مقدار کمتر است، اینکه لازم نیست مالیات خودروی لوکس پرداخت کنند. با این توضیح درصد کمی از خودروهای میلیاردی در بازار در دسته خودروهای لوکس قرار می گیرند و ملزم به پرداخت این مالیات به دولت هستند. لازم به ذکر است این مالیات به صورت سالانه از صاحبان خودروهای مشمول دریافت می شود.

در واقع تمامی خودروهایی که در داخل کشور تولید می شوند، معاف از مالیات خودروهای لوکس هستند. چرا که قیمت آنها از این مقدار کمتر است.

بیشتر بخوانید: مالیات کسب و کارهای اینترنتی چیست؟

 

مالیات خودروهای لوکس چگونه محاسبه می شود؟

مالیات خودروهای لوکس چگونه محاسبه می شود؟

همانطور که در بخش قبل اشاره گردید در صورتی که ارزش خودرویی بیشتر از 3.5 میلیارد تومان باشد مشمول پرداخت مالیات خودروهای لوکس خواهد بود. نکته ای که باید در این مورد به آن توجه داشته باشید این است که مالیات این دسته از خودروها به مقداری که بیشتر از 3.5 میلیارد تومان است تعلق می گیرد و به ازای قیمت کل ماشین محاسبه نمی شود. اجازه بدهید با یک مثال این نکته را روشن تر سازیم:

اگر قیمت خودرویی معادل 3.750 میلیارد تومان باشد، برای 3.5 میلیارد تومان اول نیازی به پرداخت مالیات نیست و مالیات تنها به صورت ضریبی از باقی مانده ارزش خودرو یعنی 250 میلیون تومان محاسبه می شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت مالیات عملکرد و ارزش افزوده چیست؟

مالیات خودروی لوکس تصادفی

مالیات خودروی لوکس تصادفی

در صورت بروز تصادفات و یا مشکلاتی از این دست که در نهایت منجر به افت قیمت خودرو می شود، مالیات پرداختی برای خودروی لوکس هم تغییر می کند. در این حالت مالک خودرو می بایست به شورای حل اختلاف مالیاتی مراجعه کند و درخواست محاسبه مجدد میزان مالیات را بدهد. کارشناسان مربوطه قیمت خودرو را محاسبه می کنند و با توجه به قیمت جدید که در این حالت از قیمت قبلی کمتر است، مالیات جدید خودروی لوکس تصادفی محاسبه خواهد شد.

اعتراض به مالیات خودروی لوکس

اعتراض به مالیات خودروی لوکس

اگر به میزان مالیات اعلام شده از طرف سازمان مالیاتی کشور اعتراض داشته باشید راهکار چیست؟ باید توجه داشته باشید که شما به عنوان مالک خودروی لوکس می توانید به مقدار مالیات اعلام شده اعتراض کنید. این اعتراض در هیات حل اختلاف مالیاتی مورد بررسی قرار می گیرد. در این موارد می توانید اعتراض خود را اعلام کنید:

  • قیمت و ارزش خودرو
  • اعتراض به رای صادره

نکته مهم: درصورت سرقت خودرو و یا از بین رفتن کامل آن می توانید با ارائه مدارک و مستندات از پرداخت مالیات خودروی لوکس معاف شوید.

نحوه پرداخت مالیات خودروی لوکس

نحوه پرداخت مالیات خودروی لوکس

برای پرداخت مالیات لازم است تا در سایت درگاه ملی خدمات مالیاتی  (درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور (tax.gov.ir) ) ثبت نام کنید. برای ثبت نام در این سایت لازم است تا مشخصات فردی خود را مانند نام، نام خانوادگی و کد ملی به طور کامل و دقیق وارد کنید. بعد از آن کد شش رقمی برای تلفن همراه شما ارسال می شود و می بایست این کد را در کادر مربوطه وارد کنید. حالا دیگر وارد سایت شده اید و می توانید در منوی مربوطه نسبت به پرداخت مالیات خودروی خود اقدام فرمایید.

در صورتی که برای انجام این مراحل باز هم نیاز به دریافت راهنمایی داشتید، می توانید با کارشناسان طلوع پدیده تماس بگیرید. مشاوران ما در هر قدم با شما همراه هستند.

بیشتر بخوانید: نحوه پرداخت قبض مالیات

 

خودروی لوکس

گفتار آخر

خودروهای لوکس هم مانند خانه های لوکس، کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی، طلا و… مشمول مالیات می شوند. این مالیات از نوع مالیات های مستقیمی است که توسط دولت دریافت می شود. مالیات خودروی لوکس همانطور که از نام آن بر می آید برای تمامی خودروها نیست. می بایست ارزش ریالی خودرو  از مبلغ تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور بیشتر باشد. در این مقاله درباره این مالیات، نحوه محاسبه مالیات خودروی لوکس و همچنین نحوه پرداخت مالیات خودروی لوکس و در نهایت شرایط اعتراض به مالیات خودروی لوکس به گفتگو پرداختیم. به خاطر داشته باشید که مشاوران مالیاتی طلوع پدیده در هر گام با شما همراه هستند و می توانید در هر زمان سوالات و مشکلات مالیاتی خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم این نکات برای شما مفید و کاربردی بوده باشند. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید از شما متشکریم.

جهت رزرو مشاوره مالیاتی کلیک کنید

 

درباره نویسنــده
نویسنده
admin
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

جستجو کنید ...

محصولات جدید

8%
راه اندازی کسب و کار شخصی برای برنامه نویسان
تومان
1,100,000
1,200,000
آموزش Api نویسی با Nodejs
تومان
656,000
تست نفوذ با کالی لینوکس | PWK
تومان
80,000
آموزش NPM برای جاوا اسکریپت
تومان
4,560,000
آموزش کاربردی Vscode | مقدماتی تا پیشرفته
تومان
180,000
آموزش شبکه با گرایش امنیت
رایــگان
درخواست مشاوره مالیاتی
لوگو طلوع پدیده

پلن اقتصادی (15 دقیقه مشاوره تلفنی + 5 دقیقه رایگان)

پس از
ثبت درخواست مشاوره همکاران ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
درخواست مشاوره فروش نرم افزار
لوگو طلوع پدیده
پس از
ثبت درخواست مشاوره
با شما تماس می گیریم