نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمائی

رابط سامانه مودیان

لوگو طلوع پدیده
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان + نرخ سال جدید

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان + نرخ سال جدید

سوالی که برای خیلی از صاحبین کسب و کار وجود دارد این است که نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارت خوان به چه صورت است؟ و آیا در صورت استفاده از آن ملزم به پرداخت مالیات بیشتری می شوند؟ خیر، شما مالیات اضافه ای را به دلیل داشتن دستگاه کارت خوان یا به اصطلاح دستگاه پوز پرداخت نخواهید کرد بلکه به دلیل اینکه اطلاعات تمام تراکنش های شما در دسترس سازمان امور مالیاتی کشور قرار می گیرد، میزان درآمد شما برای سازمان شفاف تر خواهد بود. جهت کسب مشاوره تخصصی در این زمینه کافی است با کارشناسان ما در طلوع پدیده با شماره۸۸۴۰۱۷۱۷–۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

مالیات دستگاه کارتخوان چند درصد است؟

همه تراکنش های که توسط دستگاه کارت خوان انجام می شود فعالیت شغلی محسوب می شوند و به آن ها مالیات تعلق می گیرد. برای محاسبه مالیات کارت خوان از فرمول متفاوتی با فرمول محاسباتی مالیات بر درآمد مشاغل استفاده نمی شود بلکه کاملا یکسان است.

بر این اساس نرخ مالیات دستگاه کارتخوان به شرح ذیل است:

  • 15 درصد: درآمد سالیانه که مشمول مالیات می گردد 👈از 1 تا 200 میلیون تومان
  • 20 درصد: درآمد سالیانه که مشمول مالیات می گردد 👈 از 200 تا 400 میلیون تومان
  • 25 درصد: درآمد سالیانه که مشمول مالیات می گردد 👈 از 400 میلیون تومان به بالا

دستگاه کارتخوان را به پرونده مالیاتی خود وصل گردانید

تمامی صاحبین کسب و کار باید با مراجعه به سامانه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس my.tax.gov.ir، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد پرتال خود شوند و از بین دستگاه های کارت خوانی که با نام وی مشخص شده اند آن هایی را که مور تایید شخص هستند را به پرونده مالیاتی خود وصل گردانند.

در این صورت تمامی تراکنش های انجام شده توسط دستگاه های کارت خوان متصل شده به پرونده مالیاتی فرد در محاسبه مالیات مشاغل شخص لحاظ می شوند.

برای اطلاع از نحوه تنظیم اظهارنامه مالیاتی + راهنمای مراحل  با ما در طلوع پدیده همراه باشید

 روش های محاسبه مالیات کارت خوان

تراکنش هایی که توسط کارت خوان شخص انجام می شود مشمول مالیات بر درآمد می شوند که در ذیل دو روش محاسبه درصد مالیات کارت خوان ها شرح داده شده است:

  • محاسبه درصد مالیات کارت خوان بر اساس مبلغ واریزی
  • محاسبه درصد مالیات کارت خوان بر اساس جدول اینتا کد

محاسبه درصد مالیات کارت خوان بر اساس جدول اینتا کد

جهت محاسبه درصد مالیات کارت خوان بر اساس اینتا کد باید به جدول مربوطه مراجعه شود که در آن ضرایب مالیاتی صنف های مختلف درج شده است که در ذیل چند مورد از ضریب های مالیاتی مثال زده شده است:

  • اینتا کد کافی‌نت: 18%
  • اینتا کد فروش پوشاک: ۱۳-18%
  • اینتا کد صنف خرده‌فروشی ماهی: ۱۰ %
  • اینتا کد خواروبارفروشی: ۱۲-15%
  • اینتا کد کافی‌شاپ: ۳۳ %
  • اینتا کد قصابی: 8%
  • اینتا کد وکلا: ۵۵ %
برای اطلاع از نمونه جواب اظهارنامه مالیاتی + مشاهده  با ما در طلوع پدیده همراه باشید

روش های محاسبه مالیات کارت خوان

عدم ثبت دستگاه کارت خوان در سامانه مالیاتی

صاحبین دستگاه های کارت خوان طبق قانون ملزم هستند که به سامانه سازمان امور مالیاتی مراجعه کرده و در آن جا ثبت نام نموده و کد اقتصادی دریافت نمایند با این کار تراکنش های شخص مشمول مالیات قرار می گیرد. اما در صورتیکه شخص دستگاه کارت خوان بدون کد اقتصادی داشته باشد یعنی در سامانه امور مالیاتی برای خود پرونده تشکیل نداده باشد مشمول جرایم نا بخشودنی مالیاتی می شود.

مشاوره مالیاتی رایگان شرکت طلوع پدیده

تراکنش های انجام شده با دستگاه های کارت خوان برای سازمان امور مالیات جنبه درآمدی دارند و به آن ها مالیات تعلق می گیرد به همین علت است که عدم ثبت آن در سامانه به منظور فرار مالیاتی تلقی شده و شخص را مشمول جریمه می کند.

قانون مالیات کارت خوان سیار

سوالی که برای خیلی از افراد پیش می آید این است که آیا دستگاه های کارت خوان سیار هم مشمول مالیات می شوند؟ پاسخ بله است از آن جا که ماهیت امر یکی است یعنی با این نوع از دستگاه کارت خوان هم تراکنش انجام شده و برای فرد درآمد کسب می شود پس می بایست در سامانه سازمان امور مالیاتی آن را ثبت نمود تا طبق قانون بر اساس تراکنش هایی که انجام شده برای شخص مالیات تعیین شود و در صورتیکه فرد آن را در سامانه ثبت نکند مشمول جریمه می گردد.نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

کارت خوان بدون مالیات

چیزی تحت عنوان کارت خوان بدون مالیات وجود خارجی ندارد و چنین عنواینی تنها تبلیغات کذب می باشند به این علت که اولین لازمه برای دریافت دستگاه های کارت خوان ثبت کد ملی و شماره تماس شماست.

توجه داشته باشید که حتی اگر چنین دستگاه هایی هم وجود داشته باشند و تراکنش های شما از طریق آن ها قابل پیگیری نباشد که چنین مسئله ای امکان پذیر نمی باشد، پس از مدتی به دلیل فرار مالیاتی و عدم پرداخت مالیات خود و استفاده از چنین دستگاه هایی مجرم شناخته شده و احکام سنگینی برای شما اجرا خواهد شد.

کارت خوان بدون مالیات

سوالات متداول پیرامون مالیات دستگاه کارتخوان

📍 اگر مالک دستگاه کارت‌خوان با صاحب جواز کسب یکسان نباشد، باید اظهارنامه‌های مجزایی را ارسال کنند؟

بله. مگر اینکه پرونده مالیاتی آن ها به صورت مشارکتی در سامانه تشکیل شده باشد.

📍 آیا تمامی کسانی که دستگاه کارت‌خوان دارند، باید مالیات پرداخت کنند؟

تمامی افرادی که تراکنش مالی با دستگاه کارت خوان خود دارند می باست مالیات پرداخت نمایند مگر اینکه  فعالیت شغلی فرد شامل موارد صفر مالیاتی و یا معاف از مالیات باشد.

خلاصه مطلب

همان طور که گفته شد انجام تراکنش مالی توسط دستگاه های کارت خوان اشخاص را مشمول مالیات می کند و محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان همانند محاسبه مالیات بر مشاغل است و قائده و قانون مجزایی ندارد. مطلبی که بسیار حائز اهمیت می باشد این است که اشخاص حتما می بایست کارت خوان خود را به پرونده مالیاتی اشان وصل نمایند که در هنگام محاسبه مالیات برای آن ها تراکنش های دستگاه های کارت خوان آن ها هم لحاظ شود و درصورت عدم ثبت آن مشمول جریمه می شوند.

تیم نرم افزار حسابداری طلوع پدیده با مشاوران مجرب آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان در زمینه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان و نحوه ثبت آن ها در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور است جهت ارتباط با کارشناسان ما کافی است با شماره ۸۸۴۰۱۷۱۷–۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

 

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
2 دیدگاه ثبت شده
مشاوره حقوقی برای ثبت اظهارنامه مالیاتی {راهنمای گام به گام} | طلوع پدیده
مهمان
[…] اطلاع از محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان + نرخ سال جدید با ما در طلوع پدیده همراه […]
مشاوره حقوقی برای ثبت اظهارنامه مالیاتی {راهنمای گام به گام} | طلوع پدیده
مهمان
[…] اطلاع از محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان + نرخ سال جدید با ما در طلوع پدیده همراه […]
ثبت دیدگاه

جستجو کنید ...

محصولات جدید

8%
راه اندازی کسب و کار شخصی برای برنامه نویسان
تومان
1,100,000
1,200,000
آموزش Api نویسی با Nodejs
تومان
656,000
تست نفوذ با کالی لینوکس | PWK
تومان
80,000
آموزش NPM برای جاوا اسکریپت
تومان
4,560,000
آموزش کاربردی Vscode | مقدماتی تا پیشرفته
تومان
180,000
آموزش شبکه با گرایش امنیت
رایــگان
درخواست مشاوره مالیاتی
لوگو طلوع پدیده

پلن اقتصادی (15 دقیقه مشاوره تلفنی + 5 دقیقه رایگان)

پس از
ثبت درخواست مشاوره همکاران ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
درخواست مشاوره فروش نرم افزار
لوگو طلوع پدیده
پس از
ثبت درخواست مشاوره
با شما تماس می گیریم