نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمائی

رابط سامانه مودیان

لوگو طلوع پدیده
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

ثبت نام سهام عدالت در سجام 1401

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

ثبت نام سهام عدالت در سجام 1401

ثبت نام سهام عدالت در سجام ۱۴۰۱ برای همه دارندگان سهام عدالت که مدیریت مستقیم و غیر مستقیم سهام را بر عهده دارند و همچنین برای دریافت سود سهام عدالت اجباری می باشد. در واقع افرادی که سود سهام عدالت خود را دریافت می کنند، باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا سجام و دریافت کد بورسی از طریق این سامانه اقدام نمایند.

از آنجایی که ثبت نام در سامانه سجام برای دریافت سود سهام عدالت اجباری می باشد، در ادامه این مطلب از شرکت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده به بررسی نحوه واریز سود و همچنین نحوه ثبت‌ نام در این سامانه خواهیم پرداخت.

شرایط ثبت نام سهام عدالت در سجام ۱۴۰۱

👈هنگامی که زمان ثبت نام سهام عدالت پایان یافت، افراد می‌توانستند برای آزادسازی سهام عدالت خود اقدام نمایند و از طریق روش مدیریت سهام عدالت به صورت شخصی و مستقیم یا توسط دولت و به صورت غیر مستقیم برای فروش آن اقدام کنند. سود سهام مربوطه از طریق شماره حساب ارائه شده توسط صاحبان سهام در هنگام ثبت نام برای آنها واریز خواهد شد.

👈 اما پس از اینکه افراد توانستند برای آزادسازی سهام عدالت خود اقدام کنند، تمام دارندگان سهام عدالت اعم از افرادی که مدیریت مستقیم و غیر مستقیم سهام عدالت را انتخاب کردند، برای دریافت سود سهام عدالت باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا سجام عضو شده و باید از طریق این سامانه کد بورسی خود را دریافت می‌کردند. از آنجایی که در صورت عدم ثبت نام و نداشتن کد بورسی سود سهام عدالت برای صاحبانشان واریز نمی شود، این افراد حق اعتراض پیگیری در رابطه با عدم واریز سود سهام را ندارند.

سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ برای آشنایی با این مفهوم روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

شرایط ثبت نام سهام عدالت در سجام
شرایط ثبت نام سهام عدالت در سجام

 نحوه ثبت نام سهام عدالت در سجام 1401

👈سهام عدالت که بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری روی آوردند یکی از طرح‌های دولت برای فراد کم درآمد جامعه است. فروش سهام عدالت بدون داشتن کد بورسی امکان پذیر نیست. افرادی که مدیریت سهام خود را بر عهده دارند، باید از طریق این سامانه اقدام نمایند. مراحل ثبت نام سهام عدالت در سجام برای دریافت سود سهام عدالت به شکل زیر می باشد:

1- ابتدا وارد سامانه سجام شوید.

گام اول ثبت نام سهام عدالت در سجام

2- پس از ورود به صفحه اصلی از بین گزینه ها، ثبت نام در سامانه سجام را انتخاب کنید.

گام دوم ثبت نام سهام عدالت در سجام

3- در مرحله بعد عباراتی که در کادر برای شخص نمایش داده می شود را تکمیل کنید و گزینه متوجه شدم را فعال نمایید.

گام سوم ثبت نام سهام عدالت در سجام

4- در گام بعد مراحل بعدی برای ثبت نام در سامانه سجام ارائه شده که بعد از مطالعه آن ها باید گزینه ثبت نام در سجام را انتخاب کنید.

گام چهارم ثبت نام سهام عدالت در سجام

5- پس از درج شماره تلفن همراه و کد امنیتی، گزینه دریافت کد تایید را انتخاب کنید.

گام پنجم ثبت نام سهام عدالت در سجام

6- سپس یک کد تایید پنج رقمی به تلفن همراه شما پیامک می شود. بعد از آن با تکمیل قسمت کد ملی و کد امنیتی گزینه تایید را انتخاب کنید.

7- در مرحله بعد با وارد کردن اطلاعات، باید اطلاعات هویتی و شناسنامه ای را تکمیل کنید.

گام ششم ثبت نام سهام عدالت در سجام

8- در مرحله بعد باید سمت خود را به عنوان اصیل یا نماینده مشخص کنید. اگر متقاضی ثبت نام خود شما هستید، گزینه اصیل را انتخاب کنید و اگر به نمایندگی از جانب دیگری این کار را انجام می دهد باید شرایط نمایندگی را ارائه دهید.

گام هفتم ثبت نام سهام عدالت در سجام

9- در این مرحله اطلاعاتی چون محل سکونت و … را تکمیل کرده و سپس گزینه تایید ادامه مرحله بعد را فعال کنید.

گام هشتم ثبت نام سهام عدالت در سجام

10- در مرحله بعد عبارت “در صورتی که کد سهامداری ندارید می توانید بر روی گزینه تایید ادامه گام بعدی کلیک کنید” را انتخاب کنید.

گام نهم ثبت نام سهام عدالت در سجام

11- در این مرحله به هرکدام از سوالات پاسخ دهید.

گام دهم ثبت نام سهام عدالت در سجام

12- در صفحه پیش رو اطلاعت بانکی خود را ثبت کنید.

گام یازدهم ثبت نام سهام عدالت در سجام

13- در گام بعد باید اطلاعات حساب بانکی را تایید کنید.

گام دوازدهم ثبت نام سهام عدالت در سجام

14- در صورتی که اطلاعات وارد شده مورد تایید می باشد، گزینه تایید را انتخاب کنید.

گام سیزدهم ثبت نام سهام عدالت در سجام

15- در آخر بخش تعهد نامه را مطالعه کرده و پس از تایید اطلاعات را ذخیره نمایید.

گام چهاردهم ثبت نام سهام عدالت در سجام

👈پس از تکمیل فرآیند ثبت نام از سامانه خارج شوید. پس از 24 ساعت پیامکی حاوی کد پیگیری ثبت نام سهام عدالت در سجام برای شما ارسال خواهد شد.

دلیل اجباری بودن ثبت نام در سامانه سجام

👈همانگونه که اشاره شد در سال جاری به دستور دولت تمام افرادی که دارای سهام عدالت هستند، بدون در نظر گرفتن وضعیت نوع مدیریت سهام آنها به شکل مستقیم یا غیر مستقیم باید در سامانه سجام ثبت نام می کردند و با دریافت کد بورسی به آنها از طریق شماره شبای بانکی که در این سامانه ثبت شده، سود سهام واریز می شد.

👈علاوه بر این با توجه به اطلاع رسانی های متعدد در رابطه با سهامداران، در صورت تعلق نگرفتن سود واریزی به آنها حق پیگیری و اعتراض آنها وجود نخواهد داشت. یکی از دلایل اصلی اصرار دولت برای دریافت کد بورسی توسط همه سهامداران عدالت، استفاده از کد شبای بانکی ارائه شده توسط این افراد برای واریز سود سهام برای آنها است. از آنجا که دارندگان سهام عدالت در سامانه مدیریت سهام خود به دو دسته مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می شوند، برای واریز سود از روش‌های متفاوتی استفاده می کنند.

👈برای سهامداران که به روش مستقیم سهام عدالت را دریافت می کنند، دلیل اجباری بودن ثبت نام در سامانه سجام این است که مدیریت سهام عدالت برای افراد به صورت مستقیم و بدون دخالت دولت می‌باشد و این افراد به عنوان سهامدار در بازار سرمایه فعالیت دارند. لذا برای انجام معاملات سهم خود بر اساس قوانینی که تعریف شده ملزم به انجام مراحل ثبت نام سهام عدالت در سامانه سجام و کسب مجوز فعالیت در این بازار هستند.

👈به این دلیل که صندوق سهام عدالت از تعداد زیادی سهام شرکت های متعدد تشکیل شده است و برخی از این شرکت ها سجامی هستند، بنابراین تنها راه پرداخت سود حاصل از معامله سهام آن‌ها در شرکت های سرمایه گذاری استانی، از طریق کد شبا بانکی ثبت شده در این سامانه و دریافت کد بورسی می باشد.

ثبت نام سهام عدالت با کد ملی برای آشنایی با این مفهوم روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

دلیل اجباری بودن ثبت نام در سامانه سجام
دلیل اجباری بودن ثبت نام در سامانه سجام

 

بعد از ثبت نام در سجام چه باید کرد؟

زمانی که کاربر در سجام ثبت نام می کند باید از طریق کد ده رقمی که به تلفن همراه کاربر ارسال می شود به شرط اینکه تمام اطلاعات خود را ثبت کرده باشد، باید احراز هویت شود تا کد بورسی خود را دریافت کرده و بتواند در بازار سهام معاملات خود را انجام دهد. کاربران برای احراز هویت به کارت ملی و کد پیگیری که از طرف شرکت سپرده گذار مرکزی برای کاربر ارسال شده نیاز دارد. کاربران با در دست داشتن این مدارک می توانند به صورت حضوری یا از طریق نرم افزارها یا سایت های معتبر به صورت غیر حضوری عملیات احراز هویت را انجام دهند.  بازارهای زیادی با بازار بورس در رقابت هستند مانند بازار ارزهای دیجیتال و بازار مسکن و همچنین بازار طلا.

کسانی که مشتاق به فعالیت در بازار بورس هستند ابتدا باید در سامانه سجام یه آدرس www.sejam.ir نام نویسی کنند. در این سامانه باید اطلاعات هویتی، بانکی، ارتباطی و شغلی را وارد کنید و سپس برای احراز هویت اقدام کنید. زمانی که برای احراز هویت اقدام کردید شرکت سپرده گذاری کد بورسی شما را بعد از 48 ساعت برای شما ارسال خواهد کرد. این کد بورسی به تلفن همراه شما که در سامانه معرفی کردید ارسال خواهد شد. کاربر بعد از اینکه کد بورسی را دریافت کرد باید در یکی از کارگزاری ها مجاز و معتبر ثبت نام کند و پس از ثبت نام در یکی از کارگزاری ها پنل کاربری برای فعالیت در بازار بورس تعلق می گیرد. 

این نکته را نیز باید مد نظر داشته باشید که حتما آموزش های مرتبط با فعالیت در بازارهای سرمایه را بگذرانید و سپس به فعالیت در این عرصه بپردازید، چرا که ممکن است با انجام اشتباهات معاملاتی، سرمایه خود را از بین ببرید. 

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی ثبت نام سهام عدالت در سجام در ۱۴۰۱ پرداختیم. برای همه افرادی که مشمول ثبت نام برای سهام عدالت هستند، در سال جاری برای مدیریت مستقیم و غیر مستقیم باید برای دریافت کد بورسی و سود سهام، در سامانه سجام نمایید.

از سوی دیگر اگر قصد فروش سهام عدالت خود را دارید، می توانید از طریق این سامانه برای فروش آن اقدام نمایید. چنانچه در ارتباط با نحوه ثبت نام سهام عدالت در سجام نیاز به راهنمایی دارید،  می توانید با کارشناسان ما در طلوع پدیده تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه نمایند.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

درباره نویسنــده
نویسنده
admin
نظرات کاربـــران
2 دیدگاه ثبت شده
مرضیه خدایی
مهمان
ممنون بابت مقاله خوبتون.کاش راهی بود برای ثبت نام بچه ها
hamed soltani
مهمان
سلام خدمت شما در مقاله <a href="https://toolopadideh.com/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%b3%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%b1-%db%b1%db%b8-%d8%b3%d8%a7%d9%84/" rel="nofollow ugc">ثبت نام سجام برای کودکان</a> می توانید اطلاعات خوبی در این رابطه کسب کرده و برای ثبت نام اقدام نمائید.
ثبت دیدگاه

جستجو کنید ...

محصولات جدید

8%
راه اندازی کسب و کار شخصی برای برنامه نویسان
تومان
1,100,000
1,200,000
آموزش Api نویسی با Nodejs
تومان
656,000
تست نفوذ با کالی لینوکس | PWK
تومان
80,000
آموزش NPM برای جاوا اسکریپت
تومان
4,560,000
آموزش کاربردی Vscode | مقدماتی تا پیشرفته
تومان
180,000
آموزش شبکه با گرایش امنیت
رایــگان
درخواست مشاوره مالیاتی
لوگو طلوع پدیده

پلن اقتصادی (15 دقیقه مشاوره تلفنی + 5 دقیقه رایگان)

پس از
ثبت درخواست مشاوره همکاران ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
درخواست مشاوره فروش نرم افزار
لوگو طلوع پدیده
پس از
ثبت درخواست مشاوره
با شما تماس می گیریم