نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمائی

رابط سامانه مودیان

لوگو طلوع پدیده
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

پایانه فروشگاهی چیست؟

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

پایانه فروشگاهی چیست؟

پایانه فروشگاهی چیست؟ قانون پایانه‌های فروشگاهی شامل چه کسانی می‌شود؟ این سوالات بخشی از مواردی است که برای افرادی که دارای این پایانه‌ها هستند پیش می‌آید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل به این موضوع و موارد مربوط به آن بپردازیم. چنانچه در این باره نیاز به مشاوره دقیق‌تر دارید، می‌توانید با مشاورین تخصصی موسسه طلوع پدیده ارتباط گرفته و مسائل خود را با آن‌ها در میان بگذارید.

پایانه فروشگاهی چیست؟

🔶 به طور کلی تمام وسایلی که امکان اتصال به اینترنت و شبکه پرداخت را دارند مانند رایانه، دستگاه کارتخوان بانکی یا همان POS و درگاه پرداخت الکترونیکی به عنوان پایانه فروشگاهی شناخته می‌شوند. نکته مهم این است که برای همه این وسایل باید در سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی ثبت‌نام صورت گیرد.

🔶 همه مشخصات فنی و ویژگی‌هایی که نیاز است تا یک پایانه فروشگاهی و تجهیزات مرتبط با آن داشته باشد، توسط کارگروه راهبری سامانه مودیان مشخص می‌شود.

🔶 نکته‌ای که درباره پایانه فروشگاهی حائز اهمیت می‌باشد، این است که بانک مرکزی باید با همکاری سازمان در طی مدت 1 سال پس از ابلاغ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، نسبت به دستگاه‌های کارتخوان بانکی و همچنین درگاه‌های پرداخت آنلاین اقدام کرده و پس از بررسی موارد مختلف، به هر کدام از پایانه‌های فروش یک شناسه یکتا ارائه دهد.

برای اطلاع از نحوه تنظیم اظهارنامه مالیاتی + راهنمای مراحل  با ما در طلوع پدیده همراه باشید

🔶 پس از اینکه شناسه به هریک از پایانه‌ها اختصاص یافت، همه تراکنش‌هایی که از طریق حساب‌های متصل به دستگاه‌های کارتخوان بانکی و همچنین درگاه‌های پرداخت آنلاین انجام شده، به عنوان تراکنش‌های مربوط به حوزه فعالیت صاحب حساب محسوب خواهد شد. در نتیجه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌بایست بر اساس قوانین، اطلاعات این تراکنش‌ها از جمله مانده اول دوره، وجه واریزی، وجه برداشتی و مانده آخر دوره هر حساب را در اختیار سازمان قرار دهد.

🔶 لازم به ذکر است که پس از پایان یافتن مدت اعلام شده، اتصال دستگاه‌های کارتخوان بانکی و همچنین درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که توسط سازمان امور مالیاتی تایید نشده به شبکه پرداخت بانکی کشور ممنوع خواهد بود.

مشاوره مالیاتی رایگان شرکت طلوع پدیده

🔶 از نکاتی که درباره پایانه فروشگاهی باید به آن توجه شود این است که بانک مرکزی و به طور کلی همه بانک‌ها باید مشخصات صاحبان دستگاه‌های کارتخوان بانکی و همینطور درگاه پرداخت آنلاین را به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند. لازم به توجه بسیار است که در صورت تخلف از این مورد، مرتکبان به مجازات درجه شش قانون مجازات اسلامی به جز حبس محکوم خواهند شد.

پایانه فروشگاهی

استفاده از پایانه فروشگاهی شامل چه کسانی می‌شود؟

یکی دیگر از مواردی که باید با آن آشنا بود این است که چه کسانی باید از پایانه فروشگاهی استفاده کنند؟ در پاسخ به این سوال لازم است به 2 گروه از افرادی که فعال اقتصادی هستند اشاره کنیم: خرده‌فروشی‌ها و واحدهای صنفی که به طور مستقیم با مصرف‌کننده نهایی در ارتباط هستند. منظور از کلمه “مصرف کننده نهایی” افرادی هستند که کالاهای مختلف را صرفاً برای مصرف شخصی خود تهیه می‌کنند.

✅ خرده‌فروشی‌ها و واحدهای صنفی که به طور مستقیم با مصرف کننده نهایی در ارتباط هستند، لازم است که هم در سامانه مودیان عضو شده و هم می‌بایست از پایانه فروشگاهی استفاده کنند. لازم به ذکر است که استفاده از پایانه فروشگاهی برای آن دسته از افرادی که به طور مستقیم با مصرف کننده در ارتباط نیستند، الزامی نمی‌باشد. 

✅ یک سری از مودیان هستند که به دلیل ارائه خدمات و کالاهایی که معاف از مالیات بر ارزش افزوده و یا به دلیل اینکه مدل کسب و کار آن افراد، امکان اینکه بتوانند در سامانه مودیان عضو شده و صورت حساب الکترونیکی خود را صادر کنند را ندارند. لیست این دسته از افراد حداکثر تا آخر دی ماه هر سال برای عملکرد سال بعد توسط سازمان امور مالیاتی اعلام می‌شود.

✅ اشخاصی که مشمول استفاده از پایانه‌های فروشگاهی هستند، باید شماره حساب‌های بانکی و شناسه یکتای دستگاه‌های کارتخوان بانکی و درگاه‌های پرداخت آنلاینی که برای حوزه فعالیت خود استفاده می‌شود را از طریق سامانه مودیان به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه دهند.

برای اطلاع از نحوه اعتراض به تشخیص مالیاتی با ما در طلوع پدیده همراه باشید

✅ نکته دیگری که در این باره باید به آن توجه کرد این است که اگر کسب و کار افرادی که مشمول هستند به هر دلیلی منحل یا به صورت موقت تعطیل شده باشد، صاحب آن کسب و کار موظف است که مراحل را تا 10 روز پس از توقف واحد کسب و کار، از طریق کارپوشه خود در سامانه مودیان ارائه دهد. لازم به ذکر است که اگر علت تعطیلی کسب و کار به حکم مراجع قانونی ذی ربط یا برای مثال حکم دادگاه بوده و یا به دلیل بروز حوادثی مانند سیل و زلزله که از اراده اشخاص مشمول خارج است باشد، این افراد تا زمانی که مشکل خود را حل کنند مستثنی خواهند بود.

✅ در زمانی که پایانه فروشگاهی یک کسب و کار، دستگاه کارتخوان یا درگاه پرداخت الکترونیکی باشد، رسید الکترونیکی پرداخت خرید، در حکم صورت حساب الکترونیکی خواهد بود. این بدان معنی است که افراد نیاز به صدور صورت حساب الکترونیکی در سامانه مودیان را ندارند.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله از طلوع پدیده به پاسخ سوال پایانه فروشگاهی چیست؟ و موارد مربوط به آن پرداختیم. شما با خواندن این مقاله دریافتید که همه وسایلی که امکان اتصال به اینترنت و شبکه پرداخت را دارند مانند رایانه، دستگاه کارتخوان بانکی یا همان POS و درگاه پرداخت الکترونیکی به عنوان پایانه فروشگاهی شناخته می‌شوند.

نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

همچنین در این مقاله خواندید که برای اینکه بفهمیم چه کسانی باید از پایانه فروشگاهی استفاده کنند باید به 2 گروه از افرادی که فعال اقتصادی هستند اشاره کنیم: خرده‌فروشی‌ها و واحدهای صنفی که به طور مستقیم با مصرف‌کننده نهایی در ارتباط هستند. این نکته نیز حائز اهمیت است که اشخاصی مشمول استفاده از پایانه‌های فروشگاهی باید شماره حساب‌های بانکی و شناسه یکتای دستگاه‌های کارتخوان بانکی و درگاه‌های پرداخت آنلاینی که برای حوزه فعالیت خود استفاده می‌شود را از طریق سامانه مودیان به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه دهند. طلوع پدیده، دارای برترین نرم افزار حسابداری در کشور در ادامه این مسیر همراه شما خواهد بود.

 

برای دانلود فایل PDF مقاله پایانه فروشگاهی چیست؟ روی لینک کلیک کنید.

 

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

جستجو کنید ...

محصولات جدید

8%
راه اندازی کسب و کار شخصی برای برنامه نویسان
تومان
1,100,000
1,200,000
آموزش Api نویسی با Nodejs
تومان
656,000
تست نفوذ با کالی لینوکس | PWK
تومان
80,000
آموزش NPM برای جاوا اسکریپت
تومان
4,560,000
آموزش کاربردی Vscode | مقدماتی تا پیشرفته
تومان
180,000
آموزش شبکه با گرایش امنیت
رایــگان
درخواست مشاوره مالیاتی
لوگو طلوع پدیده

پلن اقتصادی (15 دقیقه مشاوره تلفنی + 5 دقیقه رایگان)

پس از
ثبت درخواست مشاوره همکاران ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
درخواست مشاوره فروش نرم افزار
لوگو طلوع پدیده
پس از
ثبت درخواست مشاوره
با شما تماس می گیریم