نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمائی

رابط سامانه مودیان

لوگو طلوع پدیده
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

معرفی انواع نرم افزار حسابداری

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

معرفی انواع نرم افزار حسابداری

تحقیق در مورد نرم افزارهای حسابداری نشان داده است که مناسب ترین و بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی، نرم افزاری است که شما را به موفقیت نزدیک کند بدین معنی که در تولید کالا و خدمات به شما یاری برساند و همچنین شما را در مدیریت صحیح ورود و خروج پول کمک کند. هیچ نرم افزار حسابداری وجود ندارد که تمام فعالیت ها را پوشش بدهد و هر شرکت و کسب و کاری باید با توجه به حیطه فعالیت خود به دنبال استقرار یک نرم افزار حسابداری مناسب باشد. در مقاله معرفی انواع نرم افزار حسابداری میخواهیم به مطالبی که به ما در انتخاب بهترین نرم افزار کمک می کنند پی ببریم.

 

معرفی انواع نرم افزار حسابداری

معرفی انواع نرم افزار حسابداری

تعداد نرم افزار های حسابداری هر روز به دلیل پیشرفت فناوری و اطلاعات و استانداردهای حسابداری در حال افزایش است. از آنجایی که مدیران مالی هم هر روز بیشتر از قبل به نگاه مستمر و تیزبینانه به فعالیت شرکت ها وسازمان های خود نیاز دارند. نرم افزار حسابداری باید متناسب با نیاز شرکت یا سازمان باشد.بعضی شرکت ها و سازمان ها نیز مجبور می شوند نرم افزار مختص خود را تولید کنند تا نیاز های  خود را برطرف کند. معرفی انواع نرم افزار حسابداری به شرکت ها باید با توجه به نوع فعالیت آن شرکت ها صورت بگیرد. اگر نرم افزار اشتباهی را انتخاب کنید هزینه های بیشتری را به سازمان خود در آینده تحمیل کرده اید و در فعالیت های شرکت نیز اختلال بوجود خواهید آورد.

استانداردهای حسابداری و حسابرسی تغییر می کند و شیوه نامه های حسابرسی، مالیاتی و ارزش افزوده هر سال تغییر می کند. تغییر ضریب بیمه و هزینه بانکی در کنار تغییر روش سازمان و شرکت ها و پیشرفت تکنولوژی هم در انتخاب نرم افزار حسابداری تاثیر می گذارد و حتما  قبل از انتخاب نرم افزار مشورت و مشاوره تخصصی باید گرفت.

 

معرفی نرم افزار حسابداری

وظیفه نرم افزار حسابداری چیست؟

نرم افزار حسابداری برای مشاهده موثر و تاثیر برانگیز معاملات مالی درون سازمانی است. این نرم افزار بر اساس پنج دسته است: حسابهای دریافتنی، دفتر کل، حساب های قابل پرداخت ( بستانکار )، گزارش گیری مبتنی بر نیازهای مدیریت ارشد و حقوق و دستمزد.

 

انواع نرم افزار حسابداری

کاربرد نرم افزار حسابداری

شما بسته به فعالیت و کسب و کار خود برای اینکه بتوانید اشراف بهتری روی حساب ها و امور مالی خود داشته باشید باید از نرم افزارهای حسابداری استفاده کنید. حسابداران خبره برای ثبت تراکنش های مالی و ثبت اطلاعات و محاسبات سود و زیان و سایر موارد حسابداری از برنامه های متعددی استفاده می کنند. در بازار امروز نرم افزارهای زیادی وجود دارد. شما در هنگام انتخاب این نرم افزارها باید نوع و فعالیت و کسب و کار خود و اندازه و ابعاد شرکت خود را در نظر بگیرید.

لازم به ذکر است که در میان این نرم افزار ها، نرم افزارهای حسابداری رایگان نیز وجود دارند. نرم افزارهای حسابداری رایگان معایبی دارند کا در اینجا به چند مورد آن می پردازیم. در نرم افزار های حسابداری رایگان امنیت بسیار کم است و ممکن است اطلاعات شما از بین برود. در ضمن در زمان های ضروری مانند ارسال لیست بیمه شما را دچار مشکل می کند. پشتیبانی نیز ضعیف است و شاید بتوان گفت وجود ندارد. تحقیق در مورد نرم افزارهای حسابداری رایگان نشان داده است که این نرم افزارها قابل استفاده برای چند کاربر نیستند. بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی نرم افزار ی است که این معایب را در خود حل کرده باشد و امکانات مناسب با شرایط روز در اختیار کاربر قرار دهد.

برخی دیگر از این نرم افزار ها پروژه محور هستند. بدین معنی شما برای پروژه ای که در محلی خاص و در زمانی خاص دارید نرم افزاری منحصر به فرد طراحی یا تهیه می کنید. این نرم افزار به شما کمک می کند تا سود خود را بهتر شناسایی کنید و همچنین از هدر رفتن نیروی انسانی جلوگیری کنید. در نرم افزار های پروژه محور تلاش می شود همه هزینه های پروژه در حال و آینده بررسی شود تا به بهبود تصمیم گیری مدیران ارشد و میان رده کمک کند.

در معرفی نرم افزار های حسابداری می توان به موارد مختلفی اشاره کرد که کاربرد های متفاوتی دارند و یک از این کاربرد ها عبارتست از نرم افزار حسابداری مدیریت تنخواه. این نوع تنخواه به منظور مدیریت حساب هایی که در اختیار واحد های عملیاتی و اداری در نقاط مختلف است ایجاد شده و می کوشد تا هزینه ها و روند پیشبرد طرح های توسعه ای را مورد بررسی  قرار دهد. برخی دیگر از نرم افزارهای حسابداری به منظور مدیریت سطوح مختلف موجودی طراحی و تولید می شوند تا به شرکت ها برای بالا بردن سود خود و کاهش استهلاک و کاهش هزینه ها کمک کند.

زمانیکه نرم افزار های حسابداری را معرفی میکنید باید به یکی از رایج ترین سیستم های آن یعنی مدیریت فاکتور و صورتحساب که تمام شرکت های کوچک تا بزرگ به آن نیاز دارند اشاره کنید. برای مشاهده و بررسی پرداخت مشتریان به صورت اتوماتیک و کمتر کردن اشتباهات انسانی، مدیریت فاکتور و انبار قابل استفاده است.

از دیگر نرم افزار های حسابداری مدرن میتوان به نرم افزار بودجه بندی و پیش بینی اشاره کرد. پیش بینی هزینه ها، باعث می شود که مدیران فاصله خود را تا هدف و ماموریت خود را بدانند. این سیستم در شرکت ها و کسب و کارهایی استفاده می شوند که پیش بینی های متنوع را با بودجه شرکت ادغام می کنند تا در تصمیم گیری های مختلف، اطلاعات محور باشند.

در داخل این مقاله به معرفی انواع نرم افزار حسابداری پرداختیم که نرم افزار بررسی دارایی ثابت یکی دیگر از این نرم افزارها است. این نرم افزار با ارائه یک پایگاه اطلاعات از دارایی از زمان ورود و خروج تا تاریخچه حسابداری بررسی می شود که در شرکت های سهامی عام کاربرد بسیاری دارد.

نرم افزار حقوق و دستمزد یکی دیگر از این سیستم ها است. این نرم افزار فیش حقوقی را صادر می کند. ارزش افزوده فصلی، حق بیمه پرسنلی، مزایای نیروی انسانی، بررسی ماموریت، پرداخت مالیات های ماهانه دارایی از مسئولیت های این نرم افزار است.

معرفی انواع نرم افزار های حسابداری به شما این کمک را می رساند که در زمان انتخاب و خرید این نرم افزارها به دقت عمل کنید. شما باید به اندازه سازمان خود برای خرید نرم افزار نیز دقت کنید. نرم افزار های حسابداری هر کدام مسئولیتی متنوع دارند و برای انجام این فعالیت ها نیاز به اطلاعات درست دارند تا به شما برای اداره شرکت و کسب و کار خود کمک کند. زمانی که شما با توجه به فعالیت خود نرم افزار اشتباه و مغایر با فعالیت های خود تهیه و یا طراحی می کنید برای خود هزینه ایجاد می کنید و دوباره باید پروسه انتخاب و خرید را انجام دهید. 

 

درباره نویسنــده
نویسنده
admin
نظرات کاربـــران
2 دیدگاه ثبت شده
آناهیتا
مهمان
سلام ممنونم از مقاله خیلی خوبتون
admin
کاربر
ممنون از شما لطفا یه مقاله <a href="https://toolopadideh.com/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/" rel="nofollow ugc">معرفی انواع نرم افزار حسابداری</a> هم سر بزنید و مطالعه کنید
ثبت دیدگاه

جستجو کنید ...

محصولات جدید

8%
راه اندازی کسب و کار شخصی برای برنامه نویسان
تومان
1,100,000
1,200,000
آموزش Api نویسی با Nodejs
تومان
656,000
تست نفوذ با کالی لینوکس | PWK
تومان
80,000
آموزش NPM برای جاوا اسکریپت
تومان
4,560,000
آموزش کاربردی Vscode | مقدماتی تا پیشرفته
تومان
180,000
آموزش شبکه با گرایش امنیت
رایــگان
درخواست مشاوره مالیاتی
لوگو طلوع پدیده

پلن اقتصادی (15 دقیقه مشاوره تلفنی + 5 دقیقه رایگان)

پس از
ثبت درخواست مشاوره همکاران ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
درخواست مشاوره فروش نرم افزار
لوگو طلوع پدیده
پس از
ثبت درخواست مشاوره
با شما تماس می گیریم