نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمائی

رابط سامانه مودیان

لوگو طلوع پدیده
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

بررسی بازار کار حسابداری 1401 {مشاغل و درآمد}

خواندن این مطلب

8 دقیقه

زمان میبرد!

بررسی بازار کار حسابداری 1401 {مشاغل و درآمد}

اطلاع از بازار کار حسابداری در ایران همواره مورد توجه فارغ التحصیلان این رشته بوده است. چنانچه در رشته حسابداری تحصیل کرده باشید، می توانید در بازار کار این رشته مشغول به فعالیت شوید. بحث حقوق دریافتی از شرکت ها یکی از مهمترین موضوعاتی است که ذهن افراد فارغ التحصیل رشته حسابداری را مشغول می کند.

موضوعاتی مانند دستمزد و حقوق حسابدار در شرکت های مختلف موضوع استخدام حوزه حسابداری می باشند. از آنجا که بسیاری از افرادی که مایل به استخدام در مشاغل مربوط به حسابداری هستند، در مورد بازار کار و حقوق حسابداران در ایران سوالاتی دارند. در ادامه در ارتباط به بازار کار حسابداری، مشاغل این حوزه و همچنین میزان درآمد حسابدارها خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مقاله با نرم افزار حسابداری طلوع ما باشید.

شرایط استخدام حسابداران در بازار کار حسابداری

👈از مهمترین مولفه هایی که باعث استخدام یک فرد علاقه مند به شغل حسابداری می شود، آشنایی با کامپیوتر و اصول آن می باشد در مجموع یک حسابدار باید با برنامه های آفیس مانند اکسل تسلط کامل داشته باشد.

👈علاوه بر این افرادی که متقاضی فعالیت در بازار کار حسابداری هستند، باید با نرم افزارهای حسابداری مالی مانند هلو، همکاران سیستم و سپیدار آشنایی داشته باشند. از شرایط استخدام حسابدار می توان به جزئی نگری، داشتن مدرک تحصیلی مرتبط و مسئولیت ‌پذیری اشاره کرد، چرا که حسابداران با اعداد و ارقام سروکار دارد و بروز هرگونه خطا و اشتباه می تواند باعث لطمه به فرآیند حسابرسی شود. اما مسئولیت های حسابداران چیست؟ درادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

شرایط استخدام حسابداران در بازار کار حسابداری
شرایط استخدام حسابداران در بازار کار حسابداری

 مسئولیت افراد حسابدار

👈افرادی که به عنوان حسابدار در یک شرکت مشغول فعالیت است، مسئولیت نگهداری حساب انبار و اموال شرکت را به عهده دارند. همچنین باید پرداخت حقوق و دریافتی های شرکت را زیر نظر داشته باشند. بررسی و مدیریت حساب های مالی، محرمانه نگه‌ داشتن اسناد، نگهداری سوابق گزارش های مالی و.. از دیگر مسئولیت های حسابداران می باشد.

 

برای اطلاع از نحوه مالیات بر دارایی چیست؟ + موارد مشمولیت، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

وضعیت  بازار کار حسابداری در ایران

👈 یکی از مواردی که افراد علاقه مندان به حسابداری درباره آن سوال دارند، را دارند، بازار کار حسابداری است. از آنجا که عملیات مربوط به امور حسابرسی و حسابداری بسیار پیچیده است و صاحبان کسب و کار ها معمولاً برای فرایند حساب امور مالی خود نیاز به حسابداران مجرب دارند، به همین دلیل می ‌توان بازار کار تضمین شده برای آن متصور بود.

تنظیم اظهارنامه مالیاتی طلوع پدیده

👈یکی از دلایل محبوبیت حسابداری نیاز شرکت ها و سازمان ها به افراد خبره و کارآزموده است. عموما فارغ التحصیلان رشته حسابداری مالیاتی، حسابداری بیمه، حسابداری بانکی، حسابداری دولتی، حسابداری صنعتی و حسابداری مالی می توانند راحت تر جذب سازمان ها و شرکت های متفاوت در ایران شوند.

حسابدارها می توانند در شرکت های خصوصی و دولتی حسابداری فعالیت داشته باشند. مثلاً بانک ها، شرکت های پخش، بهداشت و درمان، گردشگری، صنعت و معدن به مهارت های یک حسابدار نیاز دارند. از این رو فرصت‌های شغلی مناسبی برای حسابداران وجود خواهد داشت.

👈افرادی که فارغ التحصیل رشته حسابداری هستند، می توانند آینده شغلی خود را تضمین شده بدانند، چرا که فرصت استخدام در شرکت های معتبر فعال در کشور برای حسابداران بسیار بیشتر از حوزه دیگر می باشد و در کنار کار ثابت می توانند کار پاره وقت نیز داشته باشند. اما حقوق و دستمزد حسابداران در حال حاضر چقدر است؟

درآمد شغل حسابداری
درآمد شغل حسابداری

 

برای اطلاع از پاسخ پرسش نکات مهم تامین اجتماعی بر روی لینک کلیک کنید.

میزان حقوق حسابداران در ایران

👈درآمد افراد حسابدار در یک شهر و در یک سطح شغلی تفاوت زیادی ندارند. بنابراین در ادامه به بررسی درآمد حسابداران در سال ۱۴۰۱ در سطح ارشد خواهیم پرداخت. در جدول زیر میانگین حقوق افراد در شهرهای بزرگ و کوچک و همچنین در شهر تهران بر اساس نظرسنجی های که از ۴۶۰۷ نفر از شاغلان گروه حسابداری انجام شده است ارائه می شود.

سطح
میانگین دستمزد حسابداران در سال 1401 در تهران
کارمند 6 میلیون تومان
کارشناس 8.1 میلیون تومان
کارشناس ارشد 11.7 میلیون تومان
مدیر 19.2 میلیون تومان
سطح ارشد میانگین حقوق حسابداران در سال 1401 در سایر شهرهای بزرگ
کارمند 5.2 میلیون تومان
کارشناس 7.5 میلیون تومان
کارشناس ارشد 8.8 میلیون تومان
مدیر 15.4 میلیون تومان
سطح ارشد میانگین دستمزد حسابداران در سال 1401 در شهرهای کوچک
کارمند 5.5 میلیون تومان
کارشناس 7 میلیون تومان
کارشناس ارشد 9.8 میلیون تومان
مدیر 12 میلیون تومان

نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

مشاغل رشته حسابداری چیست؟

👈همه کسب و کارها و سازمان ‌ها به یک حسابرس نیاز دارند تا بتوانند رویدادهای مالی را برای آنها محاسبه کند. به همین دلیل عناوین شغلی مرتبط با رشته حسابداری بسیار زیاد است. البته سطح دانش و تجربه شما می تواند با سمتی که دارید بسیار مرتبط باشد. از مهم‌ترین مشاغل حسابداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔️ حسابدار ارشد

✔️ مشاوره مالی و مالیاتی

✔️ تحلیلگر بودجه

✔️حسابدار قضایی

✔️ حسابدار حقوقی

✔️ ممیز مالی و مالیاتی

✔️ کارمند حسابداری

✔️ تحلیلگر اعتبار

✔️مسئول تطبیق

✔️ مشاور مالی شخصی

اهمیت اطلاع از بازار کار حسابداری
اهمیت اطلاع از بازار کار حسابداری

 

برای استفاده از حق ماموریت چگونه محاسبه می شود؟  روی لینک کلیک نمایید.

مزایای بازار کار حسابداری

👈رشته حسابداری با توجه به گستردگی که دارد، مزایای فراوانی برای فارغ التحصیلان آن خواهد داشت. از مهمترین مزایای بازار کار حسابداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وجود آینده شغلی تضمین شده حسابداری از آن دسته از مشاغلی است که همواره سازمان ‌ها و شرکت ‌ها به آن نیاز دارند و همه کسب و کارها یک تیم حسابداری برای مدیریت امور مالی و حسابداری خواهند داشت.
فرصت ارتقای شغلی با توجه به رشد و گستردگی رشته حسابداری، با کسب مهارت و تجربه به راحتی می توان در سمت ‌های دفتردار، مدیر مالی و حسابرسی در بازار کار حسابداری مشغول به فعالیت شد.
کسب درآمد مناسب یکی از مهمترین مزایای بازار کار حسابداری این است که افراد می ‌توانند با توجه به مهارت های خود درآمد ویژه‌ای و حقوق و دستمزد بالایی داشته باشند.
نداشتن محدودیت مکانی از دیگر ویژگی های شغل حسابدار این است که شما با می توانید به بدون وجود محدودیت مکانی کار حسابرسی را با استفاده از نرم افزار های مختلف حسابداری انجام دهید. این امر یکی از مزیت ‌هایی است که این حوزه را از سایر مشاغل جدا می کند.
شرایط استخدام حسابداران در بازار کار حسابداری
شرایط استخدام حسابداران در بازار کار حسابداری

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی بازار کار حسابداری و مشاغل مرتبط و درآمد آن پرداختیم. چنانچه شما متقاضی کار در بازار کار حسابداری می باشید، باید بگوییم که این رشته به دلیل نیاز بسیاری از مدیران کسب و کارها، آینده شغلی تضمین شده ای دارد، چرا که بسیاری از شرکت ‌ها و سازمان ‌ها به یک حسابدار حاذق و با تجربه برای محاسبه رویدادهای مالی نیاز خواهند داشت.

بنابراین با استخدام در شغل حسابداری می توانید از آینده شغلی مناسب و حقوق و دستمزد مطلوبی برخوردار باشید. چنانچه در ارتباط با مطالب ارائه شده در این مقاله سوالی داشته باشید و یا مایل به خرید نرم افزاری حسابداری می باشید، می توانید با مشاوران مجموعه نرم افزار حسابداری طلوع پدیده تماس حاصل نمایید.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
3 دیدگاه ثبت شده
دریافت فیش حقوقی با موبایل + آموزش | طلوع پدیده
مهمان
[…] اطلاع از نحوه بررسی بازار کار حسابداری 1401 {مشاغل و درآمد}، با ما در طلوع پدیده همراه […]
دریافت فیش حقوقی با موبایل + آموزش | طلوع پدیده
مهمان
[…] اطلاع از نحوه بررسی بازار کار حسابداری 1401 {مشاغل و درآمد}، با ما در طلوع پدیده همراه […]
دریافت فیش حقوقی با موبایل + آموزش | طلوع پدیده
مهمان
[…] اطلاع از نحوه بررسی بازار کار حسابداری 1401 {مشاغل و درآمد}، با ما در طلوع پدیده همراه […]
ثبت دیدگاه

جستجو کنید ...

محصولات جدید

8%
راه اندازی کسب و کار شخصی برای برنامه نویسان
تومان
1,100,000
1,200,000
آموزش Api نویسی با Nodejs
تومان
656,000
تست نفوذ با کالی لینوکس | PWK
تومان
80,000
آموزش NPM برای جاوا اسکریپت
تومان
4,560,000
آموزش کاربردی Vscode | مقدماتی تا پیشرفته
تومان
180,000
آموزش شبکه با گرایش امنیت
رایــگان
درخواست مشاوره مالیاتی
لوگو طلوع پدیده

پلن اقتصادی (15 دقیقه مشاوره تلفنی + 5 دقیقه رایگان)

پس از
ثبت درخواست مشاوره همکاران ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
درخواست مشاوره فروش نرم افزار
لوگو طلوع پدیده
پس از
ثبت درخواست مشاوره
با شما تماس می گیریم