نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمائی

رابط سامانه مودیان

لوگو طلوع پدیده
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

شناسه کالا و خدمات چیست؟ {تعاریف و کاربرد}

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

شناسه کالا و خدمات چیست؟ {تعاریف و کاربرد}

ممکن است بسیاری از افراد به طور دقیق ندانند که شناسه کالا و خدمات چیست؟ شناسه کالا و خدمات یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ارکان صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان می‌باشد و به کدهای ۱۳ متعلق به کالا و خدماتی که در کشور ارائه می‌شوند، اطلاق می‌شود. شناسه کالا و خدمات در واقع ویژگی‌های یک کالا و خدمات را بیان می‌کند و برای توصیف مشخصات و ایجاد برداشت مشترک از اقلام کالا تعیین خواهد شد. از آنجا که بسیاری با نحوه دریافت شناسه کالا و خدمات و ماهیت آن آشنایی ندارند، در ادامه این مقاله از نرم افزار حسابداری طلوع پدیده بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

منظور از شناسه کالا و خدمات چیست؟

👈 شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد که شناسه کالا و خدمات چیست؟ و چگونه می‌توان آن را دریافت کرد؟ شناسه کالا و خدمات مجموعه‌ای از فیلدهای مربوط به توصیف یک کالا و خدمات هستند که به صورت استاندارد برای هر قلم کالا یا خدمت تعیین شده‌اند.

👈 شناسه کالا و خدماتی یک کد ۱۳ رقمی است که به خدمات و کالاهای اختصاص داده می‌شود و در ازای هر ردیف در صورتحساب الکترونیک از سوی مودیان درج می‌شود. ثبت شناسه کالا و خدمات در صورتحساب الکترونیک ضروری است و همه ارائه دهندگان تولیدکنندگان و واردکنندگان کالا و خدمات باید شناسه مذکور را از سوی وزارت صمت اخذ کنند.

برای اطلاع از نحوه مالیات بر دارایی چیست؟ + موارد مشمولیت، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

👈 علاوه بر این تمام مودیان باید برای دریافت لیست شناسه کالا و خدمات موجود و همچنین اطلاع از وضعیت مشمولیت ارزش افزوده و ضرایب مالیاتی به سامانه  stuffid.tax.gov.ir مراجعه کنند.

👈 همه دسته‌هایی کالایی و خدمات یک شناسی عمومی و اختصاصی دارند و مقررات مربوط به چگونگی دریافت شناسه در سایت intamedia.ir قسمت پایانه‌های فروشگاهی در دسترس همه فعالان قرار دارد. علاوه بر این بسیاری در ارتباط با نحوه و چگونگی دریافت شناسه کالا و خدمات سؤال دارد که در ادامه در ارتباط با مراحل دریافت شناسه کالا و خدمات توضیح خواهیم داد.

منظور از شناسه کالا و خدمات چیست؟

چگونگی دریافت شناسه کالا و خدمات

👈 یکی از مهمترین و پرتکرارترین سوالاتی که مشمولین قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان دارند، این است که شناسه کالا و خدمات چیست و دریافت این شناسه به چه شکل می‌باشد؟ از آنجا که تنوع کالا و خدمات ارائه شده در کشور زیاد است، وزارت صمت سامانه‌های مختلف برای دریافت شناسه کالا و خدمات معرفی کرده است که در ادامه بیشتر در ارتباط با چگونگی دریافت شناسه عمومی و اختصاصی برای کالا و خدمات از طریق این سامانه‌ها توضیح خواهیم داد.

تنظیم اظهارنامه مالیاتی طلوع پدیده

چگونگی دریافت و استعلام شناسه اختصاصی کالا

👈 در آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ تبصره 3 ، در متن قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا، با توجه به ابلاغیه وزارت صنعت و معدن و تجارت، تولید کنندگان و واردکنندگان کالا مشمول دریافت شناسه کالا می‌باشند و همه فعالیت‌های تجاری از جمله ثبت سفارش، ثبت آمار، تولید، ترخیص کالا با شناسه کالا امکان پذیر خواهد بود.

👈 تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاها با مراجعه به سامانه جامع تجارت الکترونیک به آدرس ntsw.ir پس از انجام مراحل اسم‌نویسی و احراز صلاحیت نسبت به دریافت شناسه کالا، می‌توانند برای دریافت شناسه خود اقدام کنند. برای سایر فعالان تجاری در ارتباط با استعلام و دریافت شناسه اختصاصی، می‌توانند از طریق همان شناسه کالا برای صدور صورتحساب الکترونیک بهره ببرند و نیازی به دریافت مجدد شناسه اختصاصی کالا نخواهند بود.

برای اطلاع از نحوه خرید سکه طلا در بورس با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

👈 نکته قابل توجه اینکه آن دسته از مودیانی که دارای صلاحیت برای تولید و واردات نمی‌باشند، می‌توانند برای دریافت شناسه اختصاصی کالا از حلقه‌های زنجیره تجاری اقلام و کالاهای خود بهره ببرند.

👈 برخی از اقلام کالایی موقت امکان دریافت شناسه اختصاصی کالا را ندارند و یا در سایت جامع تجارت ایران معرفی نشده‌اند. ارائه دهنده این دسته از کالاها می‌توانند از شناسایی کالای عمومی استفاده کنند. جهت اخذ شناسه اختصاصی باید سرفصل‌های کالایی متناظر با راهنمای درخواست ایجاد سرفصل در سامانه شناسه کالا را ثبت نمایند.

 چگونگی دریافت و استعلام شناسه عمومی کالا

👈 برای دریافت و استعلام شناسایی عمومی کالا یا دریافت آن افراد می‌توانند از طریق سامانه شناسه کالا و خدمات سازمان امور مالیاتی به نشانی  stuffid.tax.gov.ir مراجعه کنند تا از آخرین فهرست شناسه‌های عمومی کالا باخبر شوند. این لیست از طریق هماهنگی وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت صمت جهت تسهیل فرآیند صدور صورتحساب الکترونیکی برای افرادی صادر شده است که در مرحله اول نتوانستند شناسه اختصاصی کالا را دریافت کنند.

نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

👈 با انتخاب شناسه عمومی متناظر کالای خود از طریق این لیست افراد می‌توانند برای صدور صورتحساب الکترونیکی استفاده نمایند. علاوه بر این شناسه عمومی کالا از سوی مدیران و فعالان اخذ نمی‌شود و از فرآیند دریافت شناسه اختصاصی کالا متفاوت خواهد بود. آن دسته از مودیان مالیاتی که برای اخذ شناسه اختصاصی کالا و خدمات اقدامات لازم را انجام داده و نتوانستند شناسی اختصاصی کالا را دریافت نمی‌توانند از شناسه عمومی استفاده نمایند.

برای اطلاع از نحوه نکات امنیتی چک صیادی با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

چگونگی دریافت شناسه کالا و خدمات

چگونگی دریافت و استعلام شناسه خدمات

👈 اخذ شناسه عمومی برای خدمات، با شناسه اختصاصی خدمات مانند یکدیگر است و بر این اساس ارائه دهنده خدمات جهت اخذ شناسه خدمات عمومی و اختصاصی باید به سامانه  portal.gs1-  ir.org مراجعه کنند. برای دریافت شناسه اختصاصی خدمات، اشخاص باید حتماً برای دریافت شناسه اختصاصی خدمت اقدام کنند، ولی برای اخذ شناسه عمومی خدمت انجمن‌ها و اتحادیه، از  نمایندگی خود باید برای دریافت و استعلام شناسه خدمات عمومی اقدام کنند و برای صورتحساب الکترونیکی برای اعضای خود اقدام نمایند.

 خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با این سؤال که شناسه کالا و خدمات چیست؟ توضیحاتی را ارائه کردیم. بسیاری از فعلان اقتصادی نمی‌دانند که منظور از شناسه کالا و خدمات چیست؟ باید بگوییم که شناسه کالا و خدمات مجموعه از فیلدهای توصیفی مربوط به کالا و خدمات است که به صورت استاندارد برای کالاها و خدمات مختلف تعیین شده است. این شناسه شماره ۱۳ رقمی است که به همه کالاها و خدمات تخصیص داده می‌شود و در صورتحساب الکترونیک از سوی وزارت صمت در ازای هر ردیف درج خواهد شد.

توجه به درج شناسه کالا و خدمات در صورتحساب الکترونیک بسیار ضروری است و همه باید این شناسه را از وزارت صمت دریافت نمایند. در این مطلب توضیحات مفیدی در ارتباط با شناسه عمومی و اختصاصی کالا و خدمات و نحوه اخذ این شماره توضیحاتی ارائه کردیم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانید با مشاوران مجموعه طلوع پدیده از طریق شماره‌های موجود در صفحه اصلی ارتباط برقرار کنید تا به بهترین شکل به شما عزیزان را راهنمایی کنند.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
2 دیدگاه ثبت شده
چرخه حسابداری چیست؟ + {اطلاعات جامع} | طلوع پدیده
مهمان
[…] اطلاع از نحوه شناسه کالا و خدمات چیست؟ {تعاریف و کاربرد}، با ما در طلوع پدیده همراه […]
چرخه حسابداری چیست؟ + {اطلاعات جامع} | طلوع پدیده
مهمان
[…] اطلاع از نحوه شناسه کالا و خدمات چیست؟ {تعاریف و کاربرد}، با ما در طلوع پدیده همراه […]
ثبت دیدگاه

جستجو کنید ...

محصولات جدید

8%
راه اندازی کسب و کار شخصی برای برنامه نویسان
تومان
1,100,000
1,200,000
آموزش Api نویسی با Nodejs
تومان
656,000
تست نفوذ با کالی لینوکس | PWK
تومان
80,000
آموزش NPM برای جاوا اسکریپت
تومان
4,560,000
آموزش کاربردی Vscode | مقدماتی تا پیشرفته
تومان
180,000
آموزش شبکه با گرایش امنیت
رایــگان
درخواست مشاوره مالیاتی
لوگو طلوع پدیده

پلن اقتصادی (15 دقیقه مشاوره تلفنی + 5 دقیقه رایگان)

پس از
ثبت درخواست مشاوره همکاران ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
درخواست مشاوره فروش نرم افزار
لوگو طلوع پدیده
پس از
ثبت درخواست مشاوره
با شما تماس می گیریم