نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمائی

رابط سامانه مودیان

لوگو طلوع پدیده
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

نرم افزار حسابداری صنعتی چیست؟

خواندن این مطلب

10 دقیقه

زمان میبرد!

نرم افزار حسابداری صنعتی چیست؟

امروزه حسابداری صنعتی در کسب و کارهای بزرگ بسیار مورد توجه قرار دارد. اما برای بسیاری از مجموعه ها، این سوال را دارند که نرم افزار حسابداری صنعتی چیست؟ و چه تفاوتی با سایر نرم افزارهای حسابداری دارد؟ حسابداری صنعتی یکی از انواع حسابداری است که در آن بهای تمام شده در نرم افزار حسابداری با نام حسابداری بهای تمام شده شناخته می شود.

این نوع حسابداری یکی از شاخه های حسابرسی است که کار محاسبه و برآورد محصولات را بر عهده دارد. از آنجایی که استفاده از نرم افزار حسابداری صنعتی و کاربرد نرم افزار حسابداری صنعتی در هر کسب و کار متفاوت است و فرایند های مالی مختلف از طریق نرم افزار متفاوتی انجام می شود، در ادامه قصد داریم بیشتر با نرم افزار حسابداری صنعتی و کاربردهای آن آشنا شویم.

 

مفهوم حسابداری صنعتی

👈 حسابداری صنعتی یکی از انواع حسابداری است که مسئولیت محاسبه و برآورد بهای تمام شده محصولات تولیدی از سوی شرکت را بر عهده دارد. آنچه که در حسابداری صنعتی اهمیت دارد، کاهش هزینه ها و مدیریت آن می باشد تا به سطح معقول برسد و باعث افزایش سود شرکت شود. اما نرم افزار حسابداری صنعتی که در فرایند حسابرسی صنعتی استفاده می شود، چه کاربرد هایی دارد؟ در ادامه به قابلیت های کاربرد نرم افزار حسابداری صنعتی می پردازیم.

مالیات بر ارزش افزوده چیست؟ برای آشنایی با این مفهوم روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

کاربردهای نرم افزار حسابداری صنعتی

👈به طور مشخص حسابداری کاربرد های حسابداری صنعتی مشخص و معینی دارد و در جریان های مالیات مشاغل مختلف بر اساس نیاز هر کسب و کار متفاوت خواهد بود. اما کاربرد های حسابداری صنعتی شامل موارد زیر می باشد:

✔️محاسبه درصد هزینه های عملیاتی و تسهیم هزینه ها و جمع ‌آوری آنها

✔️همچنین حسابداری صنعتی می تواند الگوی مناسب برای کسب و کارها را شناسایی کند و آن را در فرآیند حسابرسی صنعتی به کار ببرد.

✔️برآورد میزان هزینه ها قبل از وقوع پیش بینی خواهد شد.

✔️ تحلیل انحراف اختلافات احتمالی بین هزینه های برآورد شده و هزینه های واقعی برای درک درست از جریان هزینه ها

✔️تشخیص مدل تخصیص هزینه ها با توجه به فعالیت ‌های تعریف شده کسب و کار

✔️ استفاده از بهترین روش قیمت گذاری کالا برای محصولات

✔️کمک به مدیریت برای انتخاب راه متناسب با شرایط موجود

✔️مدیریت هزینه های موجود در شرکت و کاهش هزینه ها تا سطح منطقی

✔️کمک به مدیریت در راستای نظارت موثر بر فعالیت های شرکت با ارائه آمار و گزارش های لازم

آشنایی با نرم افزار حسابداری صنعتی

برای کسب اطلاع از مفهوم حسابداری منابع انسانی با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری صنعتی

👈تا اینجا به این سوال که نرم افزار حسابداری صنعتی چیست؟ پاسخ دادیم و با کاربردهای آن آشنا شدید. در ادامه لازم است به برخی از مزایا و قابلیت های استفاده از این نرم افزار اشاره کنیم.

✔️استفاده از کاردکس نیم ساخته به جای معادل آحاد

✔️ برآورد حسابداری صنعتی قبل از تولید

✔️تسهیم خودکار هزینه ها از مراکز خدماتی به تولیدی

✔️ارائه اطلاعات همرا با جزئیات راجع به کلیات اقلام هزینه در مراحل مختلف تولید

✔️ارائه گزارش حاشیه سود فروش محصولات در پایان هر ماه

✔️قابلیت اتکا اطلاعات فراخوانی شده از سایر نرم‌افزار

✔️محاسبات و همچنین ارائه گزارش در نرم افزار حسابداری صنعتی و برآورد بهای تمام شده در کوتاه ‌ترین زمان صورت خواهد گرفت.

نرم افزار حسابداری صنعتی

برای کسب اطلاع از مفهوم شواهد حسابرسی چیست؟ با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

اهداف نرم افزار حسابداری صنعتی

👈از نرم افزار حسابداری صنعتی با توجه به ضرورت استفاده از آن در فرآیند حسابداری صنعتی مجموعه های بزرگ، برای اهداف مختلفی استفاده می شود که برخی از این اهداف شامل موارد زیر می باشد:

بهره برداری از اطلاعات مربوط به حسابداری صنعتی محصولات نیمه ساخته و تولید شده
برآورد و تجزیه و تفکیک درآمد و هزینه موسسات صنعتی
تحلیل عناصر تشکیل دهنده بهای تمام شده برای کاهش هزینه ها برای حفظ کارایی عملیات حسابرسی
مقایسه عوامل تشکیل دهنده حسابداری صنعتی با استانداردهای مربوط به حسابداری
تشخیص انحرافات برای بررسی عملکرد سازمان (حسابداری سنجش مسئولیت)

👈 بسیاری از افرادی که به دنبال خرید نرم افزار حسابداری صنعتی هستند، باید بدانند که این نرم افزار برای چه کسب و کاری مناسب است تا بتوانند خرید درستی داشته باشند. کارشناسان ما در طلوع پدیده می‌ توانند با معرفی این نرم ‌افزار به بهترین ها،  فرآیند حسابرسی را برای شما آسان تر کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا بهترین نرم افزار حسابداری صنعتی را به شما عزیزان معرفی نمایند.

نرم افزار حسابداری برای کدام کسب و کار مناسب تر است؟

👈 نرم افزار حسابداری صنعتی در واقع عملکردی مشابه با نرم افزار بهای تمام شده دارد. طراحی حسابداری صنعتی به گونه ای است که در مجموعه های مختلف و ابعاد کوچک تا بزرگ استفاده می شود و حسابداران به راحتی می توانند جهت بهینه ‌سازی رویدادهای حسابداری خود از آن بهره ببرند. امکاناتی که در سیستم حسابداری صنعتی وجود دارد باعث شده است که مجموعه های تولیدی بزرگ، کارخانه ها و فروشگاه های زنجیره ای به فکر استفاده از این نرم‌ افزار باشند.

👈 در واقع که تمام مجموعه های تولیدی می ‌توانند برای محاسبه و حسابداری بهای تمام شده و برنامه ریزی سیستم های حسابداری خود از سیستم حسابداری صنعتی استفاده کنند. همچنین ماژول های مختلف برای سیستم های صنعتی کاربرد بسیاری دارد و از طریق آن می ‌توانند اطلاعات را به راحتی جابجا کرده و مدیریت اطلاعات به درستی و دقیق تر صورت گیرد.

معرفی نرم افزار حسابداری صنعتی

میزان اهمیت بهای تمام شده

در حسابداری صنعتی مشخص می شود که یک سازمان یا شرکت وجه خود را کجا و در چه زمینه ای صرف کرده، درآ»دش چقدر است و در چه بازه زمانی و مکانی زیان می کند به همین خاطر نیز به مدیریت داخلی و کنترل هزینه ها کمک می کند. سازمان ها حتی اگر هم نتوانند از اعداد بهای تمام شده در صورت های مالی خود استفاده کنند تا اهداف مالیاتی خود را کنترل کنند، این ارقام می توانند به بهبود کنترل داخلی شرکت کمک شایانی کنند. 

هزینه ها در ارتباط با تولید به چند دسته تقسیم می شوند؟

در دسته بندی هزینه ها در ارتباط با میزان تولید، آن دسته از هزینه هایی که برای تولید محصول صرف می شود، باید هزینه هایی که برای تغییر شکل مواد اولیه و تبدیل این مواد به محصول اصلی صرف می شود را نیز باید مدنظر داشت. پس در اینجا هزینه ها به دو دسته: هزینه های مستقیم و هزینه های غیر مستقیم تقسیم می شوند.

هزینه های مستقیم:

مبالغی که به صورت مستقیم در تولید هزینه می شوند را هزینه های مستقیم می نامند که این هزینه ها خود به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  • مواد مستقیم: این نوع مواد، مواد اولیه ای هستند که به صورت مستقیم در زمان تولید محصول استفاده می شوند. 
  • دستمزد مستقیم: منابع انسانی یکی از نیازهای مبرم هر کاری به شمار می آیند که دستمزد این اشخاص و نیروها را جزو هزینه های مستقیم به حساب می آورند. 
  • دیگر موارد: در بعضی از کسب و کارها علاوه بر هزینه هایی که در موارد قبلی ذکر شده هزینه های دیگری وجود دارد که در این کسب و کار ها جزو هزینه های مستقیم محسوب می شود. به طوز مثال: هزینه های بسته بندی محصولات.

هزینه های غیر مستقیم: 

هزینه های غیر مستقیم یا سربار ساخت، هزینه هایی هستند که بسیار کم و در تولید به طور مستقیم صرف نمی شوند، اما در پروسه تولید بسیار مفید واقع می شوند. این دسته از هزینه ها نیز خود به چند دسته تقسیم می شود:

    • مواد غیر مستقیم: این مواد مصرفی به دلیل اینکه مقدار ناچیزی مورد استفاده قرار می گیرند ولی بودنشان ضرورت دارد را به علت مصرف کم نمی توان در هزینه های مستقیم آورد. مانند: مصرف میخ در تولید لوازم چوبی
    • دستمزد غیر مستقیم: در این مورد باید خاطر نشان کرد که، دستمزد غیر مستقیم در کارخانه ها یا تولیدی ها صرف می شود در دسته هزینه های غیر مستقیم به شمار می روند. مانند هزینه بیمه کارکنان
    • دیگر موارد: این هزینه ها، هزینه هایی هستند که در کارخانجات به طور مثال برای تعمیر و نگهداری ماشین آلات و تجهیزات صرف می شود و در تولید اهمیت دارند.

نتیجه گیری

بسیاری از صاحبان کسب و کار به هنگام خرید نرم افزار حسابداری شبکه این سوال را دارند که نرم افزار حسابداری صنعتی چیست؟ و چه مزایا و کاربردهایی دارد؟ در این مقاله به بررسی این نرم‌افزار و ویژگی ها و امکانات آن پرداختیم. نرم افزار حسابداری صنعتی یکی از بهترین نرم افزارها برای ارائه دقیق جزئیات و همچنین تحلیل محاسبات است که در مجموعه‌های بزرگ تولیدی به کار می رود و امروزه استفاده از آن بسیار اهمیت دارد.

یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری صنعتی که می ‌توانید از کیفیت آن در فرایند حسابرسی مالی اطمینان داشته باشید، نرم افزارهای حسابداری صنعتی مجموعه نرم افزار حسابداری طلوع پدیده است که با خرید آن می توانید فرایند کنترل و مدیریت حساب های خود را راحت تر انجام دهید. چنانچه نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و همچنین نحوه خرید نرم افزار حسابداری صنعتی هستید، می توانید با مشاوران ما در طلوع پدیده تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.


درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
2 دیدگاه ثبت شده
صادق سجادی
مهمان
نرم افزار های حسابداری امروز یکی از ملزونات کسب و کارها به شمار می رود.
hamed soltani
مهمان
سلام ممنون از شما که مقاله مارا مطالعه فرمودید به شما توصیه می کنیم مقاله<a href="https://toolopadideh.com/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/" rel="nofollow ugc"> نرم افزار حسابداری شبکه</a> را هم مطالعه کنید.
ثبت دیدگاه

جستجو کنید ...

محصولات جدید

8%
راه اندازی کسب و کار شخصی برای برنامه نویسان
تومان
1,100,000
1,200,000
آموزش Api نویسی با Nodejs
تومان
656,000
تست نفوذ با کالی لینوکس | PWK
تومان
80,000
آموزش NPM برای جاوا اسکریپت
تومان
4,560,000
آموزش کاربردی Vscode | مقدماتی تا پیشرفته
تومان
180,000
آموزش شبکه با گرایش امنیت
رایــگان
درخواست مشاوره مالیاتی
لوگو طلوع پدیده

پلن اقتصادی (15 دقیقه مشاوره تلفنی + 5 دقیقه رایگان)

پس از
ثبت درخواست مشاوره همکاران ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
درخواست مشاوره فروش نرم افزار
لوگو طلوع پدیده
پس از
ثبت درخواست مشاوره
با شما تماس می گیریم