نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمائی

رابط سامانه مودیان

لوگو طلوع پدیده
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

تکنولوژی های جدید در حسابداری

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

تکنولوژی های جدید در حسابداری

تکنولوژی های جدید حسابداری امروزه در دنیا باعث ورود نرم افزارها و فناوری های جدید شده است. به همین دلیل حسابداران بسیاری از وظایف خود را به فناوری محول کرده اند و نقش خود را به یک مشاور مالی تبدیل کرده اند. بنابراین حسابداران فقط نقش ناظر را ایفا می کنند چرا که سیستم کارها را انجام می دهد و  حسابداران به خروجی های سیستم نظارت می کنند و اطلاعات خروجی را مورد بررسی قرار می دهند. فناوری و تکنولوژی های جدید باعث شده حسابداران در کارشان موفق تر شود. تکنولوژی های جدید باعث شده که حسابداران به جای انجام امور تکراری و کار با اعداد و ارقام به نتایج و جزئیات کار دقت می کنند.

 

تکنولوژی های جدید در حسابداری

 

بررسی تکنولوژی و نرم افزارهای مختلف بر کیفیت حسابداری نشان می دهد که تکنولوژی های جدید حسابداری به دلیل افزایش بهره وری رشته حسابداری از طریق فناوری های جدید در حال دگرگون کردن آینده حسابداری هستند. امروزه به واسطه فناوری، حسابداران دیگر مثل گذشته پروژه نمی گیرند و نقش خود را به واسطه نرم افزارهای حسابداری و فناوری جدید به مشاور تجاری و مالی تغییر دادند.

 تکنولوژی های جدید حسابداری در حال رفع مشکلات حسابدار هستند و با رشد دانش و توانایی نیرو های فعال در حسابداری، آن ها را برای تجزیه و تحلیل اعداد و ارقام درج شده در صورت های مالی و مقادیر آماری توانمند کرده.

 

تکنولوژی های جدید در حسابداری

 حجم ذخیره و کامپیوتر های ابری

تکنولوژی های جدید حسابداری به حسابداران اجازه می دهد که از هر جایی بتوانند فقط بوسیله اینترنت در نرم افزار حسابداری تمام وظایف خود را انجام دهند. همچنین انجام محاسبات در این کامپیوترها از طریق اینترنت انجام می گیرد، در ضمن حسابداران می توانند در فضای ذخیره ابری، اطلاعات خود را ذخیره کنند و از اینکه اطلاعات و داده ها مفقود و یا از بین بروند اطمینان داشته باشند و به اطلاعات نیز به راحتی دسترسی داشته باشند. این امر باعث می شود حسابداران وقت بیشتری دارا باشند و بتوانند ارتباط بیشتری با مشتریان خود داشته باشند و تمرکز بیشتری روی فعالیت های مالی آنها و همچنین خدمات مشاوره ای خود را ارائه دهند.

فناوری های جدید و ابتکار در نرم افزارهای حسابداری

بررسی تکنولوژی و نرم افزارهای مختلف بر کیفیت حسابداری مبین این موضوع است که شرکت های سازنده با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی های جدید در حسابداری نرم افزار ها حداقل سالی یک مرتبه برای نرم افزار خود بروزرسانی منتشر می کند. سازمان های مالیاتی هم با ارائه این نرم افزار ها به همراه فایل بروزرسانی سبب شدند که عملیات حسابداری با دقت بیشتری انجام شود و خطاهای انسانی در این زمینه کمتر شود. در حقیقت این نرم افزارها به مودیان مالیاتی کمک می کند به هدف خود یعنی پرداخت مالیات منصفانه و جلوگیری از مجازات های مالیاتی دست پیدا کنند و امور حسابرسی آسانتر و با کارایی بیشتری انجام می شود. اینگونه است که فناوری اطلاعات و رشد اقتصادی رابطه ای مستقیم با هم پیدا کرده اند.

 

تکنولوژی های جدید در حسابداری

 

تلفن های نسل جدید و فناوری های نوظهور در حسابداری

در دنیای امروز با وجود  اشخاص برای دسترسی به اطلاعات و داده ها بیش از حد به تلفن های همراه خود وابسته شدند. حسابداران و مشتریان آن ها نیز از این قائله مستثنی نیستند و از این دستگاه ها به صورت گسترده استفاده می کنند. تکنولوژی های جدید در تلفن های نسل جدید این موضوع را ایجاد کرد که کشورهای دیگر به فکر راه اندازی دوره های حسابداری در موبایل بیفتند و در داخل ایران نیز شرکت هایی هستند که بر روی این مسئله تمرکز کرده اند. تلفن های هوشمند و نرم افزارهای حسابداری داخل آنها این امکان را برای حسابداران فراهم می کند که در حال حرکت و در همه مکان ها کسب و کار و مدیریت امور خود را به دست بگیرند. شرکت ها با همین تلفن های هوشمند می توانند اطلاعات و مدارک مالی خود را برای حسابداران ارسال کنند تا انجام امور بهتر و راحت تر پیش برود.

فناوری OCR

یک از انواع نقش تکنولوژی در حسابداری این بوده که به حسابداران در انجام امور مالی و حسابداری کمک بسزایی کند. تکنولوژی های جدید در حسابداری قدرت و سرعت حسابداران را افزایش داده است. حسابداران در طول روز زمانی را برای تهیه رونوشت یا اسکن از مدارک ارسالی از سوی مشتریان  مختلف خود هستند، تا اطلاعات درج شده در داخل آنها را استخراج و در صورت های مالی درج کنند. تکنولوژی OCR به حسابداران کمک می کند اطلاعات نوشته شده در تصاویر، یا فایل های اسکن شده، و یا مدارک PDF  را به داده های قابل استفاده و ویرایش تبدیل کنند بدون اینکه لازم باشد آنها را به طور دستی به صورت فایل word  تهیه کنند. همچنین این فناوری این امکان را ایجاد می کند تا فایل ها به صورت قابل جستجو بایگانی شود و در صورت نیاز به راحتی در دسترس خواهد بود.

شبکه های اجتماعی

تکنولوژی های جدید باعث ایجاد شبکه های اجتماعی شدند و اینطور به نظر می رسد که شبکه های اجتماعی نقشی در حسابداری ندارند ولی در واقع اینطور نیست چرا که شبکه های اجتماعی شرکت های حسابداری را که دوست دارند مشتریان متفاوت داشته باشند را به همدیگر معرفی کند. اکثر شرکت های حسابداری اهمیت بازاریابی سنتی را بسیار خوب می دانند و این عمل را از طریق شبکه های اجتماعی انجام می دهند، ولی امکان دارد بعضی از این شرکت ها همچنان به قدرت ادغام بازاریابی سنتی با بازاریابی از راه شبکه های اجتماعی و پیامدهای آن در بلند مدت را متوجه نشده باشند. در دنیای امروزی با وجود تکنولوژی های جدید، شبکه های اجتماعی باید به قسمتی از  سیاست گذاری های شرکت های حسابداری برای توسعه آن در آینده تبدیل شود و اگر استفاده از رسانه های اجتماعی به طور مداوم انجام گیرد می تواند بازاریابی و نحوه جذب مشتری را موثر تر کند و به کسب و کار آنها رونق ببخشد.

تماس تصویری در فناوری های جدید حسابداری

هرچند که این روش برای برقراری ارتباط با شخص مورد نظر یا برای چت دو طرفه مورد استفاده قرار می گیرد، اما در صورتی که شرکت های حسابداری بتوانند از این قابلیت استفاده کنند می توانند با یک تماس تصویری به واسطه تکنولوژی های جدید ارتباط زنده ای را با کارفرمایان و مشتریان خود داشته باشند و از این شیوه برای انتقال حس اعتماد به طرف مقابل و از مشکلات حسابدار و مقاصد مشتریان خود اطلاع پیدا کنند. به این ترتیب مشاوره دادن به مشتریان از این شیوه راحت تر خواهد بود زیرا که نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود.

در ضمن استفاده از تکنولوژی های جدید در حسابداری به نفع خود حسابدار است زیرا که آینده حسابداری با این مسائل ذکر شده گره می خورد و  از این طریق می تواند امور مربوط به مشتریان را به ساده ترین حالت ممکن انجام داده و نیز تعداد مشتریان خود را بالا ببرد و درآمد بیشتری به دست بیاورد و برای توسعه کار خود در آینده به راحتی برنامه ریزی کند. به نقش تکنولوژی در حسابداری در نوشتار بالا اشاره شد و نشان داد که ای تغییرات نه تنها مشکلات را زیاد نمی کند بلکه به پیشرفت این رشته نیز کمک می کند.

درباره نویسنــده
نویسنده
admin
نظرات کاربـــران
4 دیدگاه ثبت شده
مهدی
مهمان
مقاله عالی و خوبیه
admin
کاربر
ممنون از شما دوست عزیز
روژین
مهمان
این که میتونیم تصاویر و موارد دیگر ور به صورت اعداد اسکن کنیم تا در حسابداری استفاده بشه عالیه مرسی از مقاله خوبتون لطفا در مورد مالیات هم اطلاعات درج کنید
admin
کاربر
خواهش میکنم از شما بله این موارد بسیار اهمیت دارن در حال حاضر تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده است توصیه میکنم <a href="https://toolopadideh.com/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/" rel="nofollow ugc">معرفی انواع نرم افزارهای حسابداری</a> رو هم بخونید
ثبت دیدگاه

جستجو کنید ...

محصولات جدید

8%
راه اندازی کسب و کار شخصی برای برنامه نویسان
تومان
1,100,000
1,200,000
آموزش Api نویسی با Nodejs
تومان
656,000
تست نفوذ با کالی لینوکس | PWK
تومان
80,000
آموزش NPM برای جاوا اسکریپت
تومان
4,560,000
آموزش کاربردی Vscode | مقدماتی تا پیشرفته
تومان
180,000
آموزش شبکه با گرایش امنیت
رایــگان
درخواست مشاوره مالیاتی
لوگو طلوع پدیده

پلن اقتصادی (15 دقیقه مشاوره تلفنی + 5 دقیقه رایگان)

پس از
ثبت درخواست مشاوره همکاران ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
درخواست مشاوره فروش نرم افزار
لوگو طلوع پدیده
پس از
ثبت درخواست مشاوره
با شما تماس می گیریم