نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمائی

رابط سامانه مودیان

لوگو طلوع پدیده
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

فناوری اطلاعات و رشد اقتصادی

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

فناوری اطلاعات و رشد اقتصادی

اقتصاد نو که از آن به عناوین مختلف همچون اقتصاد شبکه، اقتصاد الکترونیکی یا اقتصاد دیجیتالی ذکر می شود اقتصادی با تکیه بر فناوری اطلاعات میباشد. رشد اقتصاد در پی دو عامل بین المللی شدن تجارت و تولد فناوری اطلاعات بوجود آمد. بسیاری از نخبگان دنیا اعتقاد دارند فناوری اطلاعات نقش بسزایی در تولید و بهره وری داشته. در مقاله فناوری اطلاعات و رشد اقتصادی سعی شده تا شما خواننده گرامی را با تاثیر فناوری اطلاعات در رشد اقتصادی و حسابداری آشنا کنیم.

 

فناوری اطلاعات و رشد اقتصادی

فناوری اطلاعات و رشد اقتصادی

فناوری اطلاعات در دهه 90 وارد بازار شد و تاثیر بسزایی در تمام رشته ها داشت و همه رشته ها را تحت تاثیر  خود قرار داد.  رشد تکنولوژی های جدید در حسابداری نیز یکی از عوامل رشد اقتصادی است.

با گسترش فناوری و تکنولوژی اقتصاد جوامع را به سوی پیشرفت و شکوفایی سوق می دهد. به همین دلیل دانش و اطلاعات نقش به سزایی در اقتصاد دارند. چرا که می توان از فکر بقای بهترین ها به بقای سریع ترین تکنولوژی ها و فناوری ها رسید بنابراین دانش و فناوری اطلاعات و ارتباطات به یکدیگر گره می خورند و خود یک سرمایه به حساب می آیند. از این رو دانش و اطلاعات نقش بسزایی در زندگی انسان داشته است. اما در دنیای امروزی که بسیار مدرن شده نقش دانش و اطلاعات هر روز پررنگ تر از قبل می شود.

سیر صعودی تولید و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به طور قابل ملاحظه ای به رشد اقتصادی کمک کرده است. سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات و ارتباطات برگشت سرمایه بالایی برای کشورهای توسعه یافته داشته و شواهد نشان داده که تولید و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای این کشور ها بسیار سود آور بوده و نیز به طور مستمر بر اقتصاد این کشورها تاثیر زیادی داشته است. این موضوع همچنین برای کشورهای در حال توسعه نیز باعث برگشت سرمایه شده و با مقایسه با دوران بدون فناوری اطلاعات و ارتباطات در این کشورها شما به وضوح می توانید این مسئله را مشاهده کنید که برگشت سرمایه چند درصد و چند برابر شده است.

فناوری اطلاعات رشد اقتصادی و بیشتر شدن تولید فناوری اطلاعات و ارتباطات به اشتغال، تولید و درآمدهای صادرات کمک می کند. در حالی که استفاده کردن از این فناوری بهره وری، رشد و رقابت پذیری را افزایش می دهد. فناوری اطلاعات و ارتباطات این ویژگی را دارد که می تواند دولتها را کارآمدتر و پاسخگو تر کند. نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشد اقتصادی به گونه ای بوده که تمام دولت ها را مجبور به ورود و قانون گذاری های جدید در این حیطه کرد.

دولت ها می توانند با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات روستاهای دورافتاده را با شهر ها مرتبط کنند و همچنین به همین واسطه فرصتهای شغلی و سرمایه گذاری برای شهرهای محروم ایجاد کنند.

فناوری اطلاعات و رشد اقتصادی

 فناوری اطلاعات و ارتباطات و تاثیرات اقتصادی

  •   افزایش بهره وری کلیه عوامل در قسمت های تولید کننده فناوری اطلاعات و ارتباطات
  •   افزایش سرمایه
  •   افزایش بهره وری کلیه عوامل ار طریق سازماندهی دوباره و به کار گرفتن فناوری اطلاعات و ارتباطات

یکی از پیامدهای انقلاب فناوری اطلاعات رشد اقتصادی، افزایش بهره وری کلیه عوامل در صنایع تولید کننده محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات است. این رشد عالی به دلیل پیشرفت سریع فناوری در این قسمت از صنعت بوده است. از نمونه های پیشرفت این صنعت، می توان به بالا رفتن سرعت و قدرت محاسبه محصولات جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد.

مطالعه در فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه اقتصادی نشان می دهد که فناوری اطلاعات از آن طریق به رشد اقتصادی کمک می کند، جذب مقدار زیادی از سرمایه به بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات است که باعث تولید محصولات جدید و پایین آمدن قیمت محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات می شود. رشد سرمایه گذاری در این بخش باعث افزایش نسبت سرمایه به تعداد کارکنان می شود که به معنای افزایش سرمایه در فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

یکی دیگر از جنبه های تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشد اقتصادی، تاثیرات بلند مدت آن است با اینکه بلند مدت است ولی تاثیر خود را بر پیشرفت و توسعه جامعه می گذارد. پیشرفت های فناوری اطلاعات و ارتباطات ظرفیت بالایی در به هم ریختن و سازماندهی مجدد تولید و توزیع محصولات، خدمات و نحوه فعالیت های اجتماعی دارند. تغییراتی که فناوری اطلاعات و ارتباطات بوجود می آورد می تواند به تسهیل و تسریع انجام امور و رشد کارائی و بهره وری اقتصادی کمک کند.

تحقیقات در سطح بین المللی نتایج متفاوتی در مورد مقدار تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات را نشان می دهد. به طور مثال آمریکا از سرمایه گذاری در این حوزه در سالهای قبل سود زیادی برده ولی در اروپا، نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشد اقتصادی افزایش نا منظمی داشته است.

 اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر رشد اقتصادی این بوده که در شرق آسیا مقدار زیادی از صادرات تولیدی را کالاهای فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل می دهند. در همین راستا به افزایش تولید ناخالص داخلی کشورهای این منطقه کمک شایانی کرده است. تحقیقات نشان داده شرق آسیا با اینکه در صادرات فناوری اطلاعات و ارتباطات موفق بوده ولی در بکارگیری این صنعت چندان موفق نبوده است.

 

فناوری اطلاعات و رشد اقتصادی

تغییرات دنیای حسابداری و رشد فناوری

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشد اقتصادی اینگونه بوده که ما بدانیم دنیا به سرعت در حال رشد و تغییر باشد و هر روز شاهد آن باشیم که فناوری های جدیدی وارد بازار و دنیا می شود. به طوریکه برای بقا در دنیای کسب و کار باید خود را با این تغییرات همراه کنید. رشته حسابداری، امور مالی و همچنین نرم افزار حسابداری نیز به دلیل اثر بخشی فراوان در موفقیت هر فعالیت تجاری و اقتصادی از این امر مستثنی نیستند. این تغییرات در راستای افزایش سرعت و دقت در انجام امور مالی در حرکت است. فلسفه وجودی فناوری، رشد اثربخشی و کارایی تمام فعالیت های تعریف شده در یک تجارت است. تنها انتظاری که می شود از فناوری داشت این است که به بهبود فعالیت ها کمک کند. فناوری های جدید باعث شده در امور اقتصاد و حسابداری تحولات خوبی صورت پذیرد به طوریکه انجام امور حسابداری و حسابرسی با توجه به رشد فناوری سرعت بالایی بگیرد. فناوری های  نوظهور باعث ایجاد بازاری جدید در سطح جهانی شده و توانسته است اکثر اقتصاد های کشورها را به هم پیوند دهد.

درباره نویسنــده
نویسنده
admin
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
ملیکا
مهمان
سلام من برای اینکه زودتر با نرم افزار حسابداری آشنا شوم باید چیکار کنم؟
hamed soltani
مهمان
مقاله <a href="https://toolopadideh.com/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/" rel="nofollow ugc">نرم افزار حسابداری</a> چیست را مطالعه بفرمایید اگر سوالی بود ما در خدمتیم
ثبت دیدگاه

جستجو کنید ...

محصولات جدید

8%
راه اندازی کسب و کار شخصی برای برنامه نویسان
تومان
1,100,000
1,200,000
آموزش Api نویسی با Nodejs
تومان
656,000
تست نفوذ با کالی لینوکس | PWK
تومان
80,000
آموزش NPM برای جاوا اسکریپت
تومان
4,560,000
آموزش کاربردی Vscode | مقدماتی تا پیشرفته
تومان
180,000
آموزش شبکه با گرایش امنیت
رایــگان
درخواست مشاوره مالیاتی
لوگو طلوع پدیده

پلن اقتصادی (15 دقیقه مشاوره تلفنی + 5 دقیقه رایگان)

پس از
ثبت درخواست مشاوره همکاران ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
درخواست مشاوره فروش نرم افزار
لوگو طلوع پدیده
پس از
ثبت درخواست مشاوره
با شما تماس می گیریم