نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمائی

رابط سامانه مودیان

لوگو طلوع پدیده
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

حسابداری منابع انسانی چیست؟

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

حسابداری منابع انسانی چیست؟

حسابداری منابع انسانی ارزیابی و سرمایه گذاری روی منابع انسانی را مورد بررسی قرار می دهد. نقش نیروی انسانی را نباید در توسعه و گسترش شرکت ها و کسب و کارها نادیده گرفت. برای ارزیابی میزان هزینه ها و ارزش منابع انسانی از حسابداری منابع انسانی استفاده می شود. این ارزیابی به تصمیم گیری و فعالیت مدیران و شرکت بسیار کمک می کند و راه را برای رسیدن به اهداف والا هموارتر می کند. حسابداری همیشه در تلاش است تا بهترین و مفید ترین راه را برای رسیدن به اهداف طی کنید.

 

ارزش گزاری هزینه ای

حسابداری منابع انسانی چیست؟

شناخت و اندازه گیری داده های مربوط به منابع انسانی و سپس انتقال این اطلاعات به اشخاص و شرکت هایی  است که از این داده ها استفاده می کنند. این داده ها به مدیران سازمان ها و شرکت ها کمک می کند تا برای منابع انسانی خود تصمیم گیری درستی انجام دهند. طبق مواردی که از این حوزه عنوان می شود می توان به این مسئله پی برد که  منابع انسانی یکی از مهم ترین و با ارزش ترین منابع برای شرکت ها به حساب می آید. حسابداری نیروی انسانی را می توان تلفیقی از مدیریت نیروی انسانی و حسابداری دانست به طوری که موارد حسابداری در قسمت های مرتبط با منابع انسانی ورود می کند و نیروی انسانی را مانند دیگر بخش های حسابداری مورد بررسی قرار می دهد. در نرم افزار حسابداری نیز این سیستم وجود دارد و می توان به راحتی از اطلاعات این قسمت استفاده کرد.

ارزش حسابداری منابع انسانی

تعداد زیادی از صاحب نظران و کارشناسان بر این باورند که نیروی انسانی یک ثروت عظیم برای سازمان ها و شرکت ها به حساب می آید بنابراین حسابداران باید بتوانند این ثروت را مورد بررسی قرار دهند. شما زمانی می توانید درآمد کسب کنید که سرمایه و دارایی داشته باشید. در رشته حسابداری دو نوع سرمایه داریم سرمایه غیر انسانی و سرمایه انسانی. سرمایه غیر انسانی در تمام گزارشات حسابداری و صورتهای مالی آورده شده ولی از سرمایه انسانی چیزی ذکر نشده. امروزه نقش نیروی انسانی بسیار پر رنگ تر شده است و تمام پیش بینی ها را تحت تاثیر خود قرار داد. به همین خاطر بیشتر از هر زمانی به وسیله یا ابزاری برای ارزش گذاری دقیق منابع انسانی و خدماتی که انجام می دهد نیاز است. موثرترین و بهترین ابزاری که تا به امروز به این نیاز پاسخ داده حسابداری منابع انسانی و سرمایه فکری است. شرکت هایی که خدمات انسان محور انجام می دهند به حسابداری نیروی انسانی بیشتر اهمیت می دهند. مهمترین دارایی این شرکت ها منابع انسانی آن است. حسابداری منابع انسانی و سرمایه فکری در اصل ابتدا از همین شرکت های خدماتی انسان محور بوجود آمد و سپس به باقی شرکت ها گسترش داده شد. با رشد تکنولوژی های جدید در حسابداری نیروی انسانی نیز از انجام کارهای طاقت فرسا معاف شد و به بهینه تر شدن خدمات و همچنین کمتر شدن زمان درگیری در کارها کمک کرد.

 

سوالات حسابداری منابع نیروی انسانی

محاسن 

  •   شکل دادن به رفتار های شخصی و ارتباط بین نیروهای انسانی
  •   استخدام موثرترین نیروها
  •   ایجاد برنامه های آموزشی و توسعه فردی
  •   ساده کردن محاسبات بهره وری و کاهش مشکلات حسابدار
  •   بهره بردن مناسب و خوب از نیروی انسانی
  •   به شرکت ها و سازمان ها و کسب و کارها کمک می کند تا میزان سرمایه گذاری در زمینه نیروی انسانی و            میزان برگشت سرمایه از این سرمایه گذاری را متوجه شوند.
  •   ارائه اطلاعات با ارزش به اشخاصی که علاقه به سرمایه گذاری بلند مدت در سازمان ها و یا شرکت ها را دارند.

اهداف 

  •   به مدیران در راه تصمیم گیری و سیاست گذاری شرکت یا سازمان با این تفکر که منابع و نیروی انسانی از            مهمترین دارایی های شرکت هستند و هر روشی که اتخاذ می شود باید با توجه به نیروی انسانی باشد.
  •   ارائه اطلاعات مورد نیاز برای اداره بهینه نیروی انسانی توسط مدیران سازمان
  •   توجه به ارزش نیروی انسانی در گزارش ها و صورت های مالی
  •   بالا بردن سطح کیفی کارکنان با بهره گیری از کلاس های آموزشی
  •   ارزیابی میزان اثربخشی درست روی سایر منابع
  •   همه اطلاعاتی که مدیران شرکت باید در مورد نیروی انسانی بداند را مشخص می کند.
  •   بررسی تغییراتی که در سرمایه انسانی ایجاد شده مانند اینکه ابقا شده، از بین رفته یا توسعه یافته

نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

مشکلات 

  •   نبودن یک استاندارد واحد
  •   نپذیرفتن ضرورت و اهداف حسابداری نیروی انسانی در سازمان ها توسط کارکنان و کارمندان
  •   هزینه بالای اجرا کردن
  •   نامفهوم بودن الگوهای حسابداری منابع انسانی
  •   برخورد سلیقه ای مدیران
  •   جمع آوری اطلاعات مشکل است
  •   عدم آگاهی مدیران از مزیت این سیستم

الگوهای حسابداری منابع انسانی مانند هر الگویی بالاخره مشکلات و مزایای خود را دارد ولی زمانی که از  الگو حسابداری منابع انسانی استفاده می شود شرکت و سازمان به اهداف خود نزدیک تر می شود. به طور عامیانه استفاده کردن از این الگو بهتر از عدم استفاده آن است.

 

نیروی انسانی

روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات 

روش هزینه یابی منابع انسانی

حسابداری منابع انسانی از روش هزینه یابی می گوید در قسمت نیروی انسانی هزینه هایی ایجاد می شود که این هزینه شامل هزینه قبل از استفاده از نیروی انسانی می شود مانند هزینه های پیدا کردن نیروی کار، استخدام، گزینش، آموزش و سایر موارد است. هزینه هایی هم هستند که در زمان جابجایی و یا جایگزینی نیروی قبلی با نیروی جدید صورت می گیرد. یکی از ویژگی های نرم افزارهای حسابداری کاهش منابع انسانی برای شرکت ها است.

 

روش ارزش گذاری منابع انسانی

طبق نظریه ارزش در اقتصاد، انسان نیز مانند باقی منابع دارای ارزش است. ارزش گذاری انسان در حسابداری منابع انسانی بدین معنی است که ارزش مجموعه خدماتی است که در زمان فعالیتش در شرکت یا سازمان ایجاد می کند. روش ارزش گذاری نیروی انسانی می تواند جداگانه اطلاعات حسابداری نیروی انسانی را برای سازمان مشخص کند.

 

در آخر باید عنوان کرد که حسابداری منابع انسانی مقاله ای است که سعی کرده سوالات حسابداری منابع انسانی را که برای شما بوجود آمده بود را پاسخ دهد. در این مقاله شما پاسخ سوالات حسابداری منابع انسانی را با توجه به رویکردهای دنیای امروز می توانید بیابید.

درباره نویسنــده
نویسنده
admin
نظرات کاربـــران
5 دیدگاه ثبت شده
مهدی
مهمان
مقاله بسیار خوبیه ممنون از شما فرم درخواست دمو رو پر کردم ( نرم افزار حسابداری طلوع پدیده )
hamed soltani
مهمان
درخواست دمو شما ثبت نشده لطفا دوباره امتحان کنید
hamed soltani
مهمان
سلام ممنونم طبق اطلاعات فرم با شما برای در اختیار قرار دادن دمو تماس گرفته می شود. شما می توانید با مطالعه مقاله<a href="https://toolopadideh.com/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/" rel="nofollow ugc"> معرفی انواع نرم افزار حسابداری</a> بیشتر با فضای نرم افزار آشنا شوید.
مرتضی تاجی
مهمان
حسابداری منابع انسانی یکی از مباحث مهم حسابداری است.البته اگر تکنولوژی آن را حذف نکنه
hamed soltani
مهمان
شما می توانید با مطالعه مقاله <a href="https://toolopadideh.com/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/" rel="nofollow ugc">نرم افزار حسابداری چیست؟</a> و <a href="https://toolopadideh.com/%d8%aa%da%a9%d9%86%d9%88%d9%84%d9%88%da%98%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/" rel="nofollow ugc">تکنولوژی های جدید در حسابداری</a> به اما و اگر های خود پاسخ دهید.
ثبت دیدگاه

جستجو کنید ...

محصولات جدید

8%
راه اندازی کسب و کار شخصی برای برنامه نویسان
تومان
1,100,000
1,200,000
آموزش Api نویسی با Nodejs
تومان
656,000
تست نفوذ با کالی لینوکس | PWK
تومان
80,000
آموزش NPM برای جاوا اسکریپت
تومان
4,560,000
آموزش کاربردی Vscode | مقدماتی تا پیشرفته
تومان
180,000
آموزش شبکه با گرایش امنیت
رایــگان
درخواست مشاوره مالیاتی
لوگو طلوع پدیده

پلن اقتصادی (15 دقیقه مشاوره تلفنی + 5 دقیقه رایگان)

پس از
ثبت درخواست مشاوره همکاران ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
درخواست مشاوره فروش نرم افزار
لوگو طلوع پدیده
پس از
ثبت درخواست مشاوره
با شما تماس می گیریم