نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمائی

رابط سامانه مودیان

لوگو طلوع پدیده
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

دریافت یورو سهمیه ای

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

دریافت یورو سهمیه ای

دریافت یورو سهمیه ای برای بسیاری از هموطنان مان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برخی از این عزیزان برای مصارف پزشکی، تحصیلی و یا مقاصد سرمایه گذاری نیاز به خرید یورو دارند و به دنبال راهی ایمن و ارزان برای خرید یورو میگردند.

دولت برای کنترل قیمت دلار در بازار به کسانی که بالای 18 سال سن دارند و دارای اسناد مربوط به سکونت در ایران میباشند طی شرایطی، دلار را با قیمتی پایین تر از سطح بازار آزاد در اختیار مردم قرار میدهد، اکنون یورو نیز از این قانون دور نماند و دولت شروع به آغاز طرح دریافت یورو دولتی کرد. در این مقاله به تعریف یورو سهمیه و روش دریافت آن میپردازیم.

یورو سهمیه ای چیست؟

به طور کلی به منظور تقسیم مساوی ارز داخل کشور، دولت تصمیم به سهمیه ای کردن یورو گرفت، در این طرح حتی صرافی ها فقط مجاز به خرید 30 هزار یورو در روز میباشند و در پایان روز اگر صرافی بیشتر از این مبلغ یورو دریافت کرده باشد میبایست تا پایان روز کاری مازاد آن را بفروشند.

یورو سهمیه ای چیست؟

برای دریافت یورو دولتی به طور خلاصه شما نیاز به کارت ملی و یک سیم کارت به نام صاحب حساب دارید این عمل برای شما امکان پذیر باشد.

نحوه ثبت چک صیادی با ما در طلوع پدیده همره باشید.

قیمت یورو سهمیه ای

پر رنگ ترین تفاوتی که دریافت یورو سهمیه ای با سایر روش های خرید یورو دارد قیمت منصفانه تریست که دولت برای آن تعیین کرده. در واقع شما تا 5000 یورو در سال میتوانید ارز ارزان تر از بازار آزاد تهیه کنید.

بسته به قیمت روز بازار و زمان اعلامی مراجعه شما به صرافی قیمت قطعی مشخص میشود اما چیزی که از همه بیشتر خرید این نوع یورو را توجیه میکند قیمت پایین تر آن نسبت به سایر روش های خرید یورو است.

تنها موردی که شاید در مواقعی باعث شود خرید سهمیه ای یورو را برای خود انتخاب نکنید این مورد است که از سایر روش های دریافت ارز زمان بیشتری نیاز دارد و مبلغ آن محدود است.

شرایط دریافت یورو سهمیه ای

برای دریافت یورو دولتی یا همان سهمیه ای که دولت برای کنترل قیمت یورو این طرح آن را پیاده سازی کرده است تنها لازم است هویت ایرانی داشته باشید، یعنی به طور خلاصه میتوان گفت مبلغ 5000 یورو دولت ایران با قیمت کنترل شده به هر ایرانی پرداخت میکند و تنها شرایط برای دریافت یورو سهمیه ای داشتن اسناد مربوط به ملیت ایران میباشد.

شرایط دریافت یورو سهمیه ای

بسیار بدیهی میباشد که برای هر ایرانی یک کارت ملی وجود دارد و وجود محدودیت سن قانونی جهت جلوگیری از سو استفاده از این طرح و قوانین اصلی شرایط دریافت یورو سهمیه ای به مبلغ 5000 یورو به صورت سالیانه میباشد.

 برای اطلاع از دلار سهمیه ای چیست؟ ما در طلوع پدیده همره باشید.

نحوه دریافت یورو سهمیه ای

برای اینکار شما لازم است ابتدا در سامانه Ice.ir یا سامانه متشکل ارز ایران اقدام به ثبت نام نمایید. در هنگام ثبت نام توجه داشته باشید که نیاز است شماره تلفنی ثبت کنید که به نام دارنده کارت ملی است.

علاوه بر این شما میتوانید از طریق همین سامانه اقدام به دریافت اپلیکیشن آن برای تلفن های همراه نمایید تا روند کار شما کمی آسان شود. در هنگام ثبت نام شما باید عکس کارت ملی از رو و پشت را با کیفیتی مناسب در سامانه آپلود کنید.

نحوه دریافت یورو سهمیه ای

در مرحله بعدی ثبت نام، شما باید یک عکس و یک فیلم کوتاه بصورت سلفی از خود بگیرید و در سامانه بارگزاری کنید. این کار برای تائید احراز هویت شما الزامی است. پس از آن شما یک بار دیگر تمام مشخصات خود را مشاهده میکنید و در صورت نیاز آن ها را ویرایش مینمایید. سپس باید صبور باشید تا در عرض یک یا چند روز احراز هویت شما تائید شود.

پس از تائید احراز هویت مجددا وارد سامانه شوید و درخواست خرید خود را با مشخص کردن نوع ارز، مقدار آن و صرافی مورد تائید دلخواه خود را از بین داده های موجود انتخاب کرده تا تاریخ مراجعه به شما اعلام شود.

در تاریخ مشخص شده به صرافی مورد نظر و انتخاب شده خود مراجعه کرده و با پرداخت هزینه اقدام به دریافت یورو سهمیه ای خود کنید.

مدارک دریافت یورو سهمیه ای

نحوه اقدام برای دریافت یورو دولتی بطور کامل در سرفصل های این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. اما باید بدانید در هنگام مراجعه شما به صرافی مورد نظر باید مدارکی همراه خود داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره شده است.

📌 ارائه اصل و کپی کارت ملی: به منظور اینکه ایرانی بودن شما ثابت شود و بررسی شود در طی سال از این ارز استفاده نکرده باشید و از طرح دریافت یورو سهمیه ای قبلا استفاده نکرده باشید

📌 تکمیل فرم درخواست یورو: توجه داشته باشید باید این فرم را با دقت پر نمایید، زیرا در صورت هرگونه اشتباه در آن باشد یا ناقص باقی بماند، ایجاد مشکل خواهد کرد.

📌 پرداخت مبلغ مبادلاتی به نرخ روز ارز درخواستی و تحویل رسید برای آن: امکان دارد صرافی‌های دولتی علاوه بر مبلغ روز ارز درخواستی، مبلغی هم به عنوان کارمزد فروش آن ارز از شما دریافت کنند.

📌 شماره تلفن و حساب بانکی معتبر: شماره موبایلی و حساب بانکی که به صرافی دولتی اعلام می‌کنید، باید به نام شخص شما باشد.

علاوه بر این صرفا جهت اطمینان میتوانید پرینت تائید نهایی ثبت درخواست خود را همراه با خود داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید با ارائه آن از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کنید.

خلاصه مقاله

دریافت یورو سهمیه ای یکی از ساده ترین روش هایی است که برای خرید یورو وجود دارد که پشتوانه آن بانک مرکزی است. دولت برای تثبیت قیمت ارز و همچنین کوتاه کردن دست دلالان و سودجویان از بازار ارز اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان Ice.ir کرده است.

شما با ورود و ثبت نام در این سامانه میتوانید با پشت سر گذاشتن مراحل احراز هویت اقدام به تعیین میزان ارز درخواستی و تعیین محل صرافی مورد تائید خود شوید و در زمان مقرر یورو سهمیه ای خود را دریافت کنید.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
درخواست مشاوره مالیاتی
لوگو طلوع پدیده

پلن اقتصادی (15 دقیقه مشاوره تلفنی + 5 دقیقه رایگان)

پس از
ثبت درخواست مشاوره همکاران ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
درخواست مشاوره فروش نرم افزار
لوگو طلوع پدیده
پس از
ثبت درخواست مشاوره
با شما تماس می گیریم