نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمائی

رابط سامانه مودیان

لوگو طلوع پدیده
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

پیگیری سهام عدالت متوفیان

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

پیگیری سهام عدالت متوفیان

بسیاری از افراد به دنبال راهی برای  پیگیری سهام عدالت متوفیان می باشند و ما در این مقاله بر آن شدیم تا تمامی مراحل پیگیری سهام عدالت متوفیان  و نکات مهم را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. از ابتدای ثبت نام تا کنون بالای 50 میلیون ثبت نام کردند که در حدود 3 میلیون نفر این افراد فوت شده اند. وارثان می توانند سهام عدالت فرد فوت شده را انتقال دهند و باید برای این امر چند مرحله را پشت سر بگذارند که تمامی این مراحل در ادامه مقاله ذکر شده است.  در صورت ابهام در هر یک از قسمت های آن می توانید از موسسه طلوع پدیده کمک گرفته و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

همه چیز در خصوص سهام عدالت

سهام عدالت در واقع یارانه ای از سوی دولت می باشد که به افراد کم درآمد جامعه تعلق می گیرد. سهام عدالت از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی بوده و هر فرد می تواند دارای سهام عدالت باشد و سهام آن به حساب شخصی وی از طریق شماره شبا واریز خواهد شد.

از ابتدای ثبت نام، افراد بسیار زیادی اقدام به ثبت نام کردند و در این میان افرادی فوت شده اند که افراد وارث فرد فوت شده می توانند سهام عدالت آن را دریافت نمایند. برای این امر وراث باید به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کرده و مراحل انتقال سهام را انجام دهند.

نحوه پیگیری سهام عدالت متوفیان

 

برای اطلاع از اینکه نحوه ثبت چک صیادی، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

چگونگی از اطلاع سهام عدالت فرد متوفی

اگر بخواهیم بدانیم فرد فوت شده دارای سهام عدالت بوده یا خیر و سپس برای پیگیری و انتقال سهام عدالت آن اقدام نماییم، باید مراحل زیر را طی نماییم:

ابتدا به سامانه samanese.ir مراجعه کرده و کد ملی فرد فوت شده را وارد نمایید. اگر فرد متوفی دارای سهام عدالت بوده باشد آن را نمایش داده و وراث می توانند برای انتقال سهام عدالت اقدام نمایند.

نحوه پیگیری سهام عدالت متوفیان

با توجه به اینکه افراد زیادی از زمان ثبت نام سهام عدالت فوت شده اند. پیگیری سهام عدالت متوفیان از طریق وراث در طرح جدید امکان پذیر می باشد و در گذشته این روند امکان پذیر نبود.

 در این خصوص افراد مانند محمد کاظمی فرد بیان کرده است که سامانه سهام عدالت به صورت اینترنتی در اختیار مردم قرار گرفته شده است و افراد می توانند از طریق این سامانه پیگیر سهام عدالت متوفیان شوند.

راهنمای پیگیری سهام عدالت فوت شدگان

 

برای اطلاع از دریافت یورو سهمیه ای، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

پیگیری سهام عدالت متوفیان  از طریق سامانه

پیگیری سهام عدالت متوفیان از طریق روش ها ی مختلف امکان پذیر می باشد که یکی از این روش ها پیگیری سهام عدالت متوفیان از طریق سامانه سهام عدالت به نشانی samanese.ir می باشد.

به این روش که ابتدا باید وارد سامانه سهام عدالت به نشانی اینترنتی samanese.ir شوید.

سپس باید کد ملی فرد فوت شده دارای سهام عدالت را وارد نمایید.

و از این طریق می توانید، سهام عدالت فرد را انتقال دهید.

مدارک برای پیگیری سهام عدالت متوفیان  

برای پیگیری سهام عدالت متوفیان  در سامانه نیاز به مدارکی می باشید تا بتوانید آن سهام را انتقال دهید. برخی از مهمترین این سهام به شرح زیر است:

🔶 ارائه گواهی انحصار وراثت  و گواهی فوت الزامی می باشد.

🔶 برای پیگیری سهام عدالت متوفیان باید گواهی نامه واریز مالیاتی را ارائه نمایید.

🔶 اصل شناسنامه و کارت ملی متوفی

🔶 اصل شناسنامه و کارت ملی ورثه

🔶 عقدنامه فرد و یا رونوشتی از آن الزامی است

🔶 وراث باید مدرکی برای احراز آدرس سکونت فرد فوت شده ارائه نمایند.

نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

توجه بفرمایید پس از آنکه مدارک را آماده نمودید باید به یکی از دفاتر پیشخوان دولت که با شرکت های سپرده گذاری طرف قرارداد می باشد، مراجعه کرده و مدارک را ارائه نمایید.

مدارک در این دفاتر بررسی و پس از طی شدن مراحل قانونی برای صحت مدارک، نتیجه آن از طریق پیامک به فرد اطلاع رسانی خواهد شد.

برای اطلاع از اینکه چگونه بیمه تکمیلی شویم؟، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

نحوه انتقال سهام عدالت متوفیان از طریق سامانه

زمانی که مدارک مورد نیاز را آماده و تحویل دفاتر پیشخوان دادید، پس از تایید آن ها شما باید از طریق مراحل زیر مراحل انتقال سهام عدالت متوفی را انجام دهید:

🔵 ابتدا وارد سامانه سمات به نشانی www.csdiran.ir  شوید.

🔵 سپس با رمز عبور و نام کاربری خود وارد سامانه شوید.

🔵 اگر از قبل در این سامانه ثبت نام نکرده اید باید در سامانه سجام در ابتدا وارد شده و ثبت نام اولیه را انجام دهید.

🔵 در مرحله بعد پس از ورود به ناحیه کاربری خود باید گزینه میز خدمات را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه “انتقال دارایی متوفی به وراثت” کلیک نمایید.

🔵 در این قسمت شما باید تمامی اطلاعات خواسته شده را با دقت و به درستی وارد نمایید، اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره گواهی انحصار وراثت و ….

🔵 سپس باید مدارک خواسته شده که در قسمت قبل بیان شد را اسکن و سپس در سامانه بارگذاری نمایید.

🔵 در مرحله بعد که مربوط به شرح درخواست می باشد شما باید در ابتدا نام و نام خانوادگی و کد ملی خود را یادداشت کرده و درخواست خود را برای انتقال سهام عدالت متوفی بیان کرده و ثبت نمایید.

🔵 فراموش نکنید کد ملی و اطلاعات فردی را بنویسید که جز ورثه باشد.

🔵 زمانی که درخواست خود را ثبت نمایید، کد رهگیری برای شما صادر خواهد شد که باید آن را یادداشت و نگه دارید.

🔵 شما  می توانید از طریق همین سامانه در قیمت میز خدمات درخواست خود را پیگیری نمایید. همچنین می توانید جهت ثبت نام و پیگیری سهام عدالت متوفیان از موسسه طلوع پدیده کمک گرفته و مشاوره های لازم را دریافت نمایید و در صورتی در ثبت مزاحل دچار مشکل می باشید می توانید ثبت مراحل را به دست کارشناسان خبره طلوع پدیده بسپارید.

 

برای اطلاع از نحوه محاسبه مالیات بر درآمد مشاغل خودرویی + لیست 1401 بر روی لینک کلیک کنید.

واریز سود سهام عدالت متوفیان

واریز سود سهام عدالت متوفیان از طریق سامانه سجام به نشانی اینترنتی www.sejam.ir  می باشد و دلیل ثبت نام اولیه در این سامانه نیز همین می باشد. افراد در زمان ثبت نام در سامانه سجام اطلاعات خود را وارد می نمایند. در این سامانه از شما شماره تلفن همراه و شماره شبا را درخواست می کند که با وارد کردن این اطلاعات، در زمان انتقال سهام بر اساس همین اطلاعات سود سهام عدالت متوفی برای شما واریز خواهد شد . سود سهام عدالت فرد فوت شده میان وراث بر اساس بانک عامل محاسبه و به افراد اختصاص می یابد.

سهام عدالت متوفیان

نکات مهم پیگیری سهام عدالت متوفیان

برای انجام انتقال و پیگیری سهام عدالت متوفیان نکات زیر را در نظر بگیرید و سپس برای آن اقدام نمایید:

☑️وراث برای دریافت سود سهام عدالت در ابتدا باید استشهادیه محضری از طریق دفاتر اسناد رسمی پر نمایند و سه نفر شاهد آن را امضا نمایند.

☑️وراث باید آگهی در روزنامه کثیرالانتشار چاپ کرده تا در صورتی که فرد دیگری از وراث باشد خود را معرفی نماید  و پس از یک ماه از زمان چاپ این آگهی گواهی صادر خواهد شد .

☑️انحصار وراثت برای سهام عدالت  دارای هزینه می باشد که هزینه آن  هر ساله متفاوت بوده و باید مبلغ آن را به دفاتر خدمات قضایی پرداخت نمود. در سال گذشته این مبلغ در حدود دویست هزار تومان بوده است.

☑️در خصوص زمان واریز سود سهام عدالت به این صورت است که در تاریخ سررسید به شماره شبای بانکی وراث واریز خواهد شد و تاریخ سررسید با تاریخ سود عدم مشمولان یکی می باشد.

☑️افراد برای آزاد سازی سهام عدالت خود می توانند اقدام نمایند و برای اقدام آزاد سازی باید از طریق سامانه سهام عدالت به نشانی panel.sahamedalat.ir اقدام کرده و سهام عدالت خود را به روش مستقیم یا غیر مستقیم آزاد نماید. به این صورت که با انتخاب روش مستقیم مدیریت کامل سهام بر عهده خود فرد بوده و باید در سامانه بورس ثبت نام نیز نماید. جهت اطلاع بیشتر در خصوص آزاد سازی و مزایا و معایب هر دو روش با مشاورین تخصصی طلوع پدیده تماس گرفته و سپس برای این موضوع اقدام نمایید.

خلاصه مطلب

سهام عدالت طرحی برای افراد کم درآمد جامعه بوده که از ابتدای ثبت نام تا کنون در حدود 50 میلیون نفر ثبت نام کرده اند. این سهام به افرادی که یارانه دریافت می کنند تعلق می گیرد.

اما تا کنون تعدادی از افراد که سهام عدالت داشتند فوت شده  و وراث به دنبال راهی برای انتقال سهام عدالت بوده اند. ما در این مقاله مراحل انتقال سهام عدالت متوفیان را به طور کامل شرح دادیم و نحوه پیگیری سهام عدالت متوفیان را بیان کردیم.

برای پیگیری کردن سهام متوفیان باید یک سری مدارک مانند ارائه گواهی انحصار وراثت  و گواهی فوت را به دفاتر پیشخوان تحویل داده و مابقی مراحل را به صورت اینترنتی از طریق سامانه سمات به نشانی اینترنتی www.csdiran.ir  اقدام نمایید. اگر در خصوص و ثبت نام و مراحل آن دچار ابهام بودید می توانید از طریق مشاورین طلوع پدیده در ارتباط بوده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
درخواست مشاوره مالیاتی
لوگو طلوع پدیده

پلن اقتصادی (15 دقیقه مشاوره تلفنی + 5 دقیقه رایگان)

پس از
ثبت درخواست مشاوره همکاران ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
درخواست مشاوره فروش نرم افزار
لوگو طلوع پدیده
پس از
ثبت درخواست مشاوره
با شما تماس می گیریم