نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمائی

رابط سامانه مودیان

لوگو طلوع پدیده
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

چگونه بیمه تکمیلی شویم؟

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

چگونه بیمه تکمیلی شویم؟

در حال حاضر با توجه به هزینه ‌های بالای خدمات درمانی، بسیاری از افرادی که تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، اغلب این سوال را دارند که چگونه بیمه تکمیلی شویم؟ بیمه تکمیلی یکی از خدماتی است که توسط شرکت های مختلف بیمه ارائه می ‌شود و به میزان ۷۰ تا ۹۰ درصد هزینه های درمان را پوشش می ‌دهد.

شرکت ‌های بیمه خدمات متنوعی از جمله بیمه تکمیلی را به مشتریان عرضه می دارند و در ازای پرداخت مبلغ ماهیانه، هزینه برای درمان موارد خاص تا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. چنانچه برای شما این سوال به وجود آمده که چگونه بیمه تکمیلی شویم؟ در ادامه این مقاله سعی داریم توضیحاتی را در ارتباط مراحل خرید و چگونگی تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تکمیلی و ارائه کنیم. پس تا انتهای این مطلب از طلوع پدیده با ما باشید.

 آشنایی با بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی یکی از خدماتی است که توسط شرکت‌ های بیمه ‌ای مختلف در سرتاسر کشور ارائه می‌ شود و حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد هزینه های درمان را پوشش خواهد داد. در واقع افرادی که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، با پرداخت هزینه ماهیانه، فقط ۳۰ درصدی هزینه های درمان را خودشان می ‌پردازند و باقی آن را شرکت بیمه بر عهده خواهد گرفت.

در حال حاضر به دلیل هزینه ‌های درمانی بسیار بالا، افرادی که تحت پوشش بیمه پایه می باشند، ترجیح می ‌دهند که تحت پوشش بیمه تکمیلی نیز قرار بگیرند و اغلب این سوال که چگونه بیمه تکمیلی شویم؟

اهمیت زیاد دریافت بیمه تکمیلی باعث شده است که بسیاری از افراد به فکر این باشند که در کمترین زمان خود را بیمه کنند. از آنجا که بیمه درمان تکمیلی مازاد بر بیمه‌ های پایه ارائه می شود، شما به عنوان شخص بیمه گذار باید قبل از هر چیز یک بیمه پایه مانند بیمه تامین اجتماعی داشته باشید و پس از آن بیمه تکمیلی، هزینه های مازاد بر بیمه پایه را بر عهده خواهد گرفت.

برای شرکت ها و سازمان ها نیز این مسئله صادق است. در واقع اگر شرکتی بخواهد کارمندان خود را بیمه تکمیلی نماید، ابتدا باید لیست بیمه کارمندان را برای تامین اجتماعی رد کند. اما در ادامه در پاسخ به این سوال که چگونه بیمه تکمیلی شویم؟ به شرایط و نحوه دریافت بیمه تکمیلی اشاره خواهیم کرد.

 آشنایی با بیمه تکمیلی

 

برای اطلاع از نحوه ثبت چک صیادی، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

شرایط اخذ بیمه درمان تکمیلی

اخذ بیمه درمان تکمیلی مزایای بسیاری برای افراد دارد که همین امر باعث شده افرادی که تحت پوشش بیمه های مختلف از جمله بیمه تامین اجتماعی هستند این دغدغه را داشته باشند که چگونه بیمه تکمیلی شویم؟ شرایط دریافت بیمه تکمیلی شامل موارد زیر می باشد:

شخص بیمه گذار حتماً باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد.

اطلاعات مورد نیاز جهت دریافت بیمه تکمیلی باید به صورت کامل اعلام شده باشد.

زمان شروع بیمه نامه پس از واریز پرداخت اولین قسط امکان پذیر خواهد بود.

خرید بیمه تکمیلی تا ۶۰ سالگی امکان پذیر . آن دسته از افرادی که بین 60 تا 70 سال دارند باید ۵۰ درصد و افراد 71 تا 83 ساله، باید ۱۰۰ درصد از حق بیمه اضافه تر را پرداخت کنند. پس از ۸۱ سالگی نیز امکان خرید بیمه تکمیلی وجود نخواهد داشت.

شرایط خرید بیمه تکمیلی سازمانی برای کارخانه ها، سازمان ها و شرکت ها با بیش از ۵۰ کارمند وجود دارد.

جهت خرید بیمه تکمیلی، کلیه کارمندان باید بیمه پایه یکسانی را داشته باشند.

جهت تهیه بیمه تکمیلی انفرادی نیازی به داشتن بیمه پایه نخواهد بود.

اعتبار بیمه تکمیلی یک ساله می باشد و پس از آن لازم است تمدید یا پرداخت کامل حق بیمه صورت بگیرد.

برای آن دسته از خانواده هایی که بیش از ۳ نفر خانوار دارند، برای دریافت بیمه تکمیلی تخفیف ۱۰درصدی نرم افزار گرفته شده است.

 

برای اطلاع از نحوه دلار سهمیه ای چیست؟، کلیک کنید.

 راهنمای دریافت بیمه تکمیلی

به افرادی که می خواهند خود را بیمه تکمیلی کنند و این سوال را دارند چگونه بیمه تکمیلی شویم؟ باید بگوییم برای دریافت بیمه تکمیلی شما سه راه دارید؛ یکی این که توسط شرکت یا سازمانی که در آن مشغول به کار هستید، بیمه تکمیلی شده باشید. اما اگر از سوی شرکت یا سازمان بیمه تکمیل نشده باشید، خودتان به آسانی می توانید از بیمه تکمیلی خانواده یا انفرادی استفاده کنید. این بیمه تکمیلی مانند بیمه خویش فرما است و خود فرد اقدام به تهیه بیمه تکمیلی خواهد نمود. شرکت های بیمه گذار از جمله دانا، پارسیان و کوثر طرح های بیمه تکمیلی انفرادی دارند که شما می توانید از طریق آن ها خود را بیمه تمکیلی کنید.

یکی دیگر از راه های اخذ بیمه تکمیلی، خرید بیمه گروهی است. به طور مثال شما با همکاران خود می توانید برای دریافت بیمه تکمیلی اقدام نموده و از امتیازهای این نوع بیمه بهره مند شوید. اما آیا شما می دانید بیمه تکمیلی چه مواردی را پوشش می دهد؟ در ادامه موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی را بررسی می کنیم.

 راهنمای دریافت بیمه تکمیلی

موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی

آن دسته از افرادی که این سوال را دارند چگونه پوشه بیمه تکمیلی شویم؟ قبل هر چیز باید با مواردی که بیمه تکمیلی پوشش می دهد آشنا شوند. بیمه تکمیلی به انتخاب توسط مشتری بستگی دارد. از مهم ترین موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه‌ های مربوط به بستری بیمارستانی، شیمی درمانی، جراحی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب و گامانایف
  • عمل‌ های جراحی از جمله جراحی‌ قلب، مغز، اعصاب مرکزی و نخاع، جراحی ای مربوط به انواع سرطان، انواع پیوند کلیه، ریه و مغز استخوان
  • پرداخت هزینه های مربوط به خدمات پاراکلینیکی گروه اول از جمله ماموگرافی، سونوگرافی، ام آر آی، انواع اسکن و سیتی اسکن، آندوسکوپی و دانسیتومتری
  • هزینه های مربوط به خدمات پاراکلینیکی گروه دوم از جمله تست آلرژی، تست تنفسی، تست ورزش، انواع نوارهای عضله، عصب، نوار مغز و مثانه، بینایی‌ سنجی و شنوایی سنجی
  • هزینه های مربوط به خدمات پاراکلینیکی گروه سوم از جمله شکستگی و دررفتگی، گچ‌گیری، بخیه و لیزر درمانی، ختنه
  • هزینه های مربوط به جراحی‌ های سرپایی مجاز
  • پرداخت هزینه‌ های مربوط به سزارین و زایمان طبیعی
  • پرداخت هزینه های مربوط به خدمات آزمایشگاهی مثل آزمایش‌ های آسیب‌شناسی، تشخیص پزشکی، ژنتیک پزشکی، پاتولوژی و فیزیوتراپی
  • پرداخت بخشی از هزینه های دندان‌ پزشکی
  • پرداخت هزینه های ویزیت و دارو
  • هزینه‌ های مربوط به آمبولانس شهری و بین شهری
  • پرداخت هزینه‌ های مربوط به رفع عیب های انکساری چشم

خلاصه مطالب

در این مطلب به بررسی این سوال که چگونه بیمه تکمیلی شویم؟ پاسخ دادیم. از آنجا که هزینه های درمان در حال حاضر بسیار بالا می باشد، بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند. یکی از مهمترین شرایط دریافت بیمه تکمیلی این است که فرد از قبل بیمه پایه مانند بیمه تامین اجتماعی را داشته باشد تا همان سازمانی که بیمه پایه را پوشش می دهد، هزینه های مازاد درمان را به عنوان بیمه تکمیلی نیز بر عهده بگیرد.

در این مقاله در ارتباط با چگونگی دریافت بیمه تکمیلی و شرایط خریداری آن نکاتی را ارائه کردیم. چنانچه نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی در رابطه با این موضوع که چگونه بیمه تکمیلی شویم؟ می‌ باشید، کافیست با کارشناسان طلوع پدیده تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

درباره نویسنــده
نویسنده
admin
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
درخواست مشاوره مالیاتی
لوگو طلوع پدیده

پلن اقتصادی (15 دقیقه مشاوره تلفنی + 5 دقیقه رایگان)

پس از
ثبت درخواست مشاوره همکاران ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
درخواست مشاوره فروش نرم افزار
لوگو طلوع پدیده
پس از
ثبت درخواست مشاوره
با شما تماس می گیریم