نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمائی

رابط سامانه مودیان

لوگو طلوع پدیده
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری

کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری در حال حاضر با استقبال مدیران کسب و کار قرار گرفته است و بسیاری از شرکت‌ها سعی می‌کنند که در مدیریت حساب‌های خود از این ابزار استفاده نمایند. هوش مصنوعی در واقع یک ابزار همه جانبه است که شما می‌توانید در هر شغلی از آن برای جمع‌آوری داده‌ها و تحلیل استفاده کنید و با روش موثرتر کارهای خود را انجام دهید.

در واقع هوش مصنوعی باعث می‎‌شود بتوانید تصمیمات سریع‌تری را اتخاذ کنید. یکی از شغل­هایی که هوش مصنوعی در حال حاضر بر روی آن تأثیر زیادی داشته است، حوزه حسابداری و مدیریت‌های مالی می‌باشد. بسیاری از افراد مایلند که کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری را بدانند. از این رو در ادامه مقاله به ارائه نکاتی در خصوص خواهیم پرداخت تا بیشتر با مفهوم هوش مصنوعی و همچنین روش‌های بکارگیری آن در زمینه حسابداری و خدمات مالی آشنا شوید.

 آشنایی با هوش مصنوعی

🔹 هوش مصنوعی از بزرگترین و جدیدترین تکنولوژی‌های حوزه IT می‌باشد که این امکان را به رایانه‌ها می‌دهد که قدرت یادگیری، ارزیابی، تصمیم‌گیری و حل مسئله را داشته باشند. مهم‌ترین فرایندی که هوش مصنوعی با آن سر و کار دارد این است که توانایی تصمیم‌گیری به صورت مستقل را خواهد داشت.

🔹 تاکنون نرم‌افزارها و ربات‌های مختلف براساس اطلاعاتی که یک انسان به آنها ارائه می‌داد، می‌توانستند عمل کنند، اما ربات‌هایی که براساس هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند، داده‌های مورد نظر را برای تصمیم‌گیری از منابع مختلف تأمین خواهند کرد. بخشی از این داده‌ها از سوی انسان‌ها تأمین می‌شود و بخشی دیگر توسط خود نرم‌افزارها.

برای اطلاع از نحوه ثبت چک صیادی، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

🔹 مهم‌ترین تفاوت هوش مصنوعی با سیستم‌های قدیمی این است که توانایی در یادگیری است. در واقع چندان به انسان وابسته نیست و براساس داده‌هایی که به آن ارائه می‎‌شود یا خود جمع‌آوری می‎‌کند، می‌تواند مطالب بیشتری را بگیرد و تصمیمات بهتری را اتخاذ کند.

🔹 در حال حاضر هوش مصنوعی در حسابداری و مدیریت امور مالی نیز وارد شده است و بسیاری از مدیران شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند و از آنجا که ممکن است در ارتباط با فرایند بکارگیری هوش مصنوعی در حسابداری سوالاتی داشته باشید، در ادامه به نقش آن در حسابداری و خدمات مالی اشاره خواهیم کرد.

آشنایی با هوش مصنوعی

 کاربرد هوش مصنوعی در خدمات مالی

🔹 هوش مصنوعی در بانک‌های زیادی در سرتاسر دنیا برای تحلیل اعتباری مشتریان و همچنین شرایط وام دادن به آنها کمک می‎‌کند. تحلیلی که هوش مصنوعی در ارتباط با مشتری دارد با در نظر گرفتن فاکتورها و عوامل مختلفی می‌باشد. از این رو هم بانک هم مشتری با اطمینان بیشتری می‌توانند در ارتباط با اعتباردهی و استفاده از خدمات تصمیم‌گیری کنند.

نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

🔹 علاوه بر این ربات‌هایی که با هوش مصنوعی فعالیت می‎‌کنند، به عنوان مشاور سرمایه‌گذاری برای شرکت‌ها بکار گرفته می‌شوند و این استراتژی برای ربات‌ها مشخص می‎‌کند که چگونه می‌توانند خرید و فروش‌ها در زمان‌های مناسب و با دقت بیشتری انجام دهند.

کاربرد هوش مصنوعی در خدمات مالی

 کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری و حسابرسی چیست؟

🔹 در حال حاضر نمی‌توان از کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری و حسابرسی غافل شد. تکنولوژی‌هایی همچون هوش مصنوعی می‌توانند هزینه‌ها را تا ۸۰ درصد کم کنند و زمان انجام دادن کارها از طریق ربات‌ها ۹۰ درصد کاهش دهند.

جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مالی در حسابداری مهم‌ترین کاری است که باید انجام شود. در واقع وظیفه حسابدار بررسی سلامت عملکرد مالی شرکت‌ها می‌باشد. اما هم اکنون کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری را می‌توان در موارد زیر مشاهده کرد:

نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

✅حسابدارها برای تحلیل ستون‌های طولانی اعداد از طریق هوش مصنوعی نیاز به صرف زمان طولانی نخواهد داشت.

✅ارائه انواع تحلیل‌ها از صورتحساب‌ها و داده‌های مالی یک شرکت از طریق هوش مصنوعی

اعتبارسنجی انواع فاکتورهای خرید و فروش

✅ساعت‌های دریافت و پرداخت اسناد و احتساب هزینه‌ها به صورت خودکار انجام می‌شود.

✅داده‏‌هایی که در آنها حسابداری مبتنی بر هوش مصنوعی جمع‌آوری می‌شوند، به شکل لحظه‌ای مورد حسابرسی قرار خواهند گرفت و اگر خطایی در داده‌ها و سیستم حسابرسی وجود داشته باشد، به حسابداران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

✅هوش مصنوعی کمک می‌کند تا از طریق آن وضعیت مجموعه خود را در سال‌های آینده پیش‌بینی کنید.

✅ یکی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی است که بهره‎‌وری تیم حسابداری و مالی و بهره‌وری شرکت را ارتقاء خواهد داد.

✅از طریق بکارگیری هوش مصنوعی مدیران مالی می‌توانند تأمین کننده مواد اولیه را با سرعت بهتر و سریعتر ارزیابی کنند و مناسب‌ترین تأمین کنندگان خود را گزینش کنند.

✅ با کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری نیازمندی‌های وجه نقد در آینده شرکت به شکل دقیق‌تری پیش بینی و بررسی می‎‌شود.

✅با توجه به قدرت یادگیری زیادی که هوش مصنوعی دارد، اگر اطلاعات از سوی حسابدار به صورت اشتباه وارد شود، به وی اعلام خواهد شد و شرح دقیق از وجود خطا و راهکار به حسابدارها ارائه خواهد شد.

کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری و حسابرسی چیست؟

چالش‌های کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری چیست؟

کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری و حسابرسی مزایای زیادی دارد. اما باید بدانید که این ربات‌ها می‌توانند چالش‌های زیادی را برای کسب و کارهای مختلف از جمله حسابداری ایجاد کنند. از مهم‌ترین چالش‌های کاربرد هوش مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✅تأمین هزینه‌های مربوط به تهیه سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

✅فراهم کردن آموزش برای نیروهای انسانی از جمله مدیران مالی و حسابداران برای کار با سیستم عامل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

✅چالش یادگیری مطالب جدید برای حسابدارها

✅تعیین مسئولیت تصمیم‌هایی که از سوی هوش مصنوعی گرفته می‎‌شود دشوار خواهد بود.

برای اطلاع از حداقل حقوق ۱۴۰۲، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

یکی از چالش‌هایی که در کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری بررسی می‎‌شود، این است که آیا تحلیل‌هایی که هوش مصنوعی براساس داده‌های خود به جای داده‌های حسابداری ارائه می‌دهد و تصمیم‌هایی که می‌گیرد، قابل اتکا هستند؟ و بررسی اینکه چه کسی مسئول این تصمیم گیری می‌باشد، بسیار دشوار است. در کشورهایی که هوش مصنوعی را در حسابداری بکار می‌برند، قانون مسئولیت‌ها به صورت مشخص ایجاد شده است، اما همچنان چالش‌های بسیاری وجود دارد که در آینده می‌تواند در حوزه کسب و کارها تأثیرگذار باشد.

چالش‌های کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری چیست؟

خلاصه مطالب

در حال حاضر کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری بسیار مورد توجه صاحبان کسب و کار قرار گرفته است و در کشورهای مختلف سعی می‌کنند از ربات‌هایی که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند برای جمع آوری داده تحلیل داده‌ها و استفاده از نتایج آن در علم حسابداری و خدمات مالی استفاده کنند.

هوش مصنوعی در واقع قدرت یادگیری دارد و می‌تواند به صورت مستقل داده‌ها را جمع آوری کند و رویکرد مناسبی براساس صورت حساب‌های مالی، خدمات مالی و حسابداری شرکت اتخاذ کند. در این مقاله سعی کردیم در ارتباط با نقش هوش مصنوعی در خدمات حسابداری و حسابرسی و خدمات مالی اشاره کنیم. چنانچه شما نیازمند کسب اطلاعات تکمیلی در ارتباط با این مقاله هستید، می‌توانید با در مجموعه طلوع پدیده تماس بگیرید تا شما عزیزان را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
درخواست مشاوره مالیاتی
لوگو طلوع پدیده

پلن اقتصادی (15 دقیقه مشاوره تلفنی + 5 دقیقه رایگان)

پس از
ثبت درخواست مشاوره همکاران ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
درخواست مشاوره فروش نرم افزار
لوگو طلوع پدیده
پس از
ثبت درخواست مشاوره
با شما تماس می گیریم