نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمائی

رابط سامانه مودیان

لوگو طلوع پدیده
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در وب سایت طلوع پدیده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت طلوع پدیده و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

مشاوره حقوقی برای ثبت اظهارنامه مالیاتی {راهنمای گام به گام}

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

مشاوره حقوقی برای ثبت اظهارنامه مالیاتی {راهنمای گام به گام}

افراد شاغل در هر زمینه ای چه به صورت حقیقی و چه به صورت حقوقی هرساله یک فرمی را تحت عنوان اظهارنامه مالیاتی باید تکمیل کرده و تحویل سازمان امور مالیاتی کشور دهند. این اظهارنامه در واقع کارنامه مالی افراد محسوب می شود که درصورت تایید صحت و سقم محتوای اظهارنامه، مالیات شخص بر اساس آن تعیین می گردد و فرد موظف به پرداخت آن می باشد بنابراین کسب مشاوره حقوقی برای ثبت اظهارنامه مالیاتی می تواند در این مسیر بسیار موثر واقع شود.

از جمله اطلاعاتی که در داخل اظهارنامه می بایست وارد شود دارایی ها، بدهی ها، هزینه ها، درآمدها، معافیت ها و غیره است. تکمیل این فرم نیازمحاسبات صحیح و دقیق می باشد تا ایرادی بر آن وارد نشده ویا جریمه ای از سوی اداره مالیات به شخص متحمل نشود. مشاورین ما در طلوع پدیده آماده راهنمایی شما و ارائه مشاوره اصولی در فرایند محاسبات مالی شما و همچنین طی کردن پروسه ی تکمیل فرم اظهارنامه مالیاتی هستند.

چه زمان اظهارنامه مالیاتی باید به سازمان امور مالیات کشور تحویل داده شود؟

در پایان هر سال مالی اشخاص حقوقی و حقیقی موظف هستند گزارشی از میزان سود و زیان و… خود را تحت فرم اظهارنامه مالیاتی تکمیل کرده و به اداره مالیات تحویل دهند.

یک سالی مالی از اول فروردین ماه شروع می شود و تا آخر اسفند ماه همان سال خاتمه پیدا می کند.

اشخاص حقوقی ای که سال مالی آنها به موجب اساسنامه‌ با سال مالیاتی مطابقت ندارد، مالیات آن ها بر اساس سال مالیاتی خودشان محاسبه می گردد.

از زمانی که اظهارنامه مالیاتی به اداره مالیات و دارایی تحویل داده می شود، تا 12 مشمول رسیدگی است که طبق ماده 156 قانون مالیات های مستقیم، اداره دارایی در این بازه موظف به بررسی اظهارنامه و تطبیق آن با مستندات و مدارک ارائه شده است که در انتها مالیات تعیین شده طی یک برگه ی تشخیص برای مودی صادر می شود که برای ابلاغ آن به وی 3 ماه فرصت وجود دارد. درصورتی که در بازه زمانی تعیین شده مودی اعتراضی به مالیات تعیین شده داشته باشد، اعتراض خود را ابلاغ کرده و در کمیسیون به آن رسیدگی می شود.

برای اطلاع از نحوه تنظیم اظهارنامه مالیاتی + راهنمای مراحل  با ما در طلوع پدیده همراه باشید

نکات مهم برای ثبت اظهارنامه مالیاتی

در حال حاضر سازمان امور مالیاتی کشور اخذ و ثبت اظهارنامه مالیاتی را بصورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام می دهد که در ذیل مراحل آن به اختصار بیان شده است:

📌 مراجعه مودی به وب سایت tax.gov.ir و انجام فرایند ثبت نام در این سایت.

📌 مودی می بایست شماره اقتصادی خود را ثبت نماید و در انتها کد رهگیری به وی داده می شود.

📌 شخص می بایست اطلاعات ثبت نامی خود را تایید نماید.

📌 در مرحله بعد مودی می بایست فرم اظهارنامه را دریافت کرده و اطلاعات لازم را تکمیل نماید.

📌 ارسال اظهارنامه الکترونیک در سامانه.

📌 پس از دریافت مالیات مشخص شده مودی می بایست به صورت الکترونیک قبوض مالیاتی خود را پرداخت نماید.

مشاوره مالیاتی رایگان شرکت طلوع پدیده

مزایای ارسال اظهارنامه مالیاتی

طبق ماده 189 اشخاصی که ثبت اظهارنامه مالیاتی آن ها 3 سال متوالی مورد پذیرش اداره مالیات قرار گرفته باشد و در طی این مدت اعتراضی به مالیات تعیین شده و برگه تشخیص خود نکرده باشند مشمول 5 درصد جایزه خوش حسابی نسبت به مالیات‌های پرداخت شده می شوند.

عدم ثبت اظهارنامه مالیاتی

درصورتیکه در زمان تعیین شده، ثبت اظهارنامه مالیاتی صورت نگیرد فرد از معافیت های مالیاتی محروم شده و همچنین جریمه برای وی تعیین می گردد که این جریمه برای اشخاص حقوقی و حقیقی باهم متفاوت است. میزان جریمه برای اشخاص حقیقی 10 درصد کل مبلغ مالیات آن ها و برای اشخاص حقوقی 30 درصد کل مبلغ مالیاتشان است.

برای اطلاع از محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان + نرخ سال جدید با ما در طلوع پدیده همراه باشید

توجه داشته باشید که جریمه های تعیین شده طبق قانون به هیچ عنوان قابل بخشش نبوده و اشخاص می بایست هم مالیات تعیین شده و هم جریمه مالیاتی خود را به طور کامل پرداخت نمایند.

نکات مهم برای ثبت اظهارنامه مالیاتی

اصلاح اظهارنامه مالیاتی

اگر در زمان تعیین شده از سوی اداره سازمان امور مالیاتی کشور ثبت اظهارنامه مالیاتی صورت پذیرد، طبق ماده 226 قانون مالیات های مستقیم مودی می تواند اظهار نامه را در صورتیکه احتیاج به اصلاح داشته باشد ظرف مدت زمانی ۳۰ روز از تاریخ انقضای مهلت قانونی ثبت اظهارنامه، اصلاح و به کارشناسان سازمان مالیاتی تحویل دهد.

اظهارنامه عدم فعالیت

چنانچه اشخاص حقوقی یا حقیقی پس از ثبت شرکت خود فعالیتی نکرده و درآمدی کسب نکرده باشند باز هم ملزم به ثبت اظهارنامه مالیاتی خود  در تیر ماه هرسال هستند.

توجه داشته باشید اگر شرکت یا موسسه‌ای اظهارنامه مالیاتی خود را صوری و به دروغ به صورت سفید تحویل دهد، به دلیل تخلف قانون علی الرأس  برای آن ها اعمال می گردد.

برای اطلاع از نکات کاربردی برای تنظیم اظهارنامه مالیاتی پزشکان با ما در طلوع پدیده همراه باشید

تکمیل و ثبت اظهارنامه مالیاتی توسط وکیل

عدم ثبت اظهارنامه مالیاتی درموعد مقرر عواقبی همچون جریمه و محرومیت از معافیت ها را دارد هم چنین تکمیل و تنظیم این اظهارنامه پیچیدگی های خاص خود را دارد و این موضوع امری طبیعی است که همه ی مودیان با روش های تنظیم و ارائه آن آشنا نباشند.

کسب مشاوره حقوقی برای ثبت اظهارنامه مالیاتی و همکاری با یک فرد متخصص در این مسیر می تواند مثمر ثمر واقع شود زیرا که اظهار نامه های مالیاتی دارای انواع مختلف هستند و هم چنین تنظیم اظهارنامه مالیاتی مانند هر اوراق قضایی دیگری اصول و قواعد مختص به خودش را دارد که افراد متخصص مانند وکلا از آن آگاهی دارند.

تکمیل و ثبت اظهارنامه مالیاتی توسط وکیل

انواع اظهارنامه مالیاتی

✅ اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

✅ اظهارنامه حبس، نذر و وقف

✅ اظهارنامه مالیات بر املاک

✅ اظهارنامه مالیات بر حقوق

✅ اظهارنامه مالیات بر عملکرد

✅ اظهارنامه مالیات بر ارث

✅ اظهارنامه انحلال شرکت

نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

خلاصه مطلب

جهت کسب مشاوره حقوقی برای ثبت اظهارنامه مالیاتی متخصصی با تجربه کافی در این زمینه نیاز است زیرا این فرد می بایست علاوه بر قوانین، بر بخش نامه های مختلف این حوزه هم نیز تسلط و اشراف داشته باشد وهمچنین می بایست  تسلط و آگاهی براستراتژی های جدید مالی نیز داشته باشد.

کارشناسان نرم افزار حسابداری، مالی و مالیاتی گروه طلوع پدیده به پاس سال ها فعالیت در حوزه تنظیم اظهارنامه مالیاتی، با تجربه و تسلط بالای خود دراین زمینه آماده ارائه خدمات مشاوره ای به شما عزیزان هستند؛ جهت ارتباط با ما با شماره ی ۸۸۴۰۱۷۱۷-021 تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

جستجو کنید ...

محصولات جدید

8%
راه اندازی کسب و کار شخصی برای برنامه نویسان
تومان
1,100,000
1,200,000
آموزش Api نویسی با Nodejs
تومان
656,000
تست نفوذ با کالی لینوکس | PWK
تومان
80,000
آموزش NPM برای جاوا اسکریپت
تومان
4,560,000
آموزش کاربردی Vscode | مقدماتی تا پیشرفته
تومان
180,000
آموزش شبکه با گرایش امنیت
رایــگان
درخواست مشاوره مالیاتی
لوگو طلوع پدیده

پلن اقتصادی (15 دقیقه مشاوره تلفنی + 5 دقیقه رایگان)

پس از
ثبت درخواست مشاوره همکاران ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
درخواست مشاوره فروش نرم افزار
لوگو طلوع پدیده
پس از
ثبت درخواست مشاوره
با شما تماس می گیریم